هفته راحت بالانشین‌های بسکتبال

رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز (پنجشنبه) با برگزاری هفت دیدار پیگیری می‌شود. برخلاف هفته‌های گذشته که رویارویی تیم‌های مدعی دیدارهایی حساس را رقم می‌زد، در این هفته تیم‌های مدعی بدون تب و تاب آنچنانی برگزار کننده دیدارهای‌شان برابر تیم‌هایی هستند که فاصله زیادی با بالای جدول دارند و بعید است بتوانند تهدیدی جدی برای مدعیان باشند. این هفته از رقابت‌ها برای تیم‌های میانه‌نشین و ته‌جدولی به مراتب مهم‌تر است از این حیث که بتوانند برابر بزرگان لیگ خودی نشان دهند و چه بسا نتیجه‌ای معقول کسب کنند؛ تیمی مانند ذوب آهن این وضعیت را دارد. اصفهانی‌ها که با تنها سه برد در انتظار روزهای بهتر در لیگ هستند، در این هفته مهمان نفت آبادان خواهند بود که تنها تیم بدون باخت لیگ به حساب می‌آید. توفارقان آذرشهر که از نظر تعداد برد شرایطی مشابه ذوب آهن دارد هم همچون این تیم در جنوب کشور به مصاف دیگر تیم مدعی لیگ یعنی پتروشیمی می‌رود که با وجود متحمل شدن یک باخت همچنان صدرنشین جدول رده‌بندی است. مس کرمان که با تنها یک برد در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفته، باید برابر یکی از مدعیان لیگ یعنی شهرداری گرگان صف‌آرایی کند، تیمی که هفته گذشته متحمل اولین شکست فصل خود شد و قطعا به بازی امروز به عنوان فرصتی برای بازگشت به روزهای پیروزی نگاه می‌کند. مهرام که در دو هفته اخیر اولین شکست فصل شاگردان فرزاد کوهیان و مهران شاهین‌طبع را به آنها تحمیل کرد هم در این هفته به مصاف شهرداری بندرعباس می‌رود. تیمی که بعد از باخت‌های متوالی هفته‌های گذشته را با برد سپری کرد اما فعلا جایگاهی بهتر از هشتمی ندارد. شیمیدر دیگر تیم مدعی لیگ هم با شهرکردی‌ها دیدار خواهد داشت که تعداد باخت‌های‌شان سه برابر بردهای‌شان است و به همین دلیل جایگاهی بهتر از یازدهمی ندارند. آویژه صنعت مشهد و اکسون تهران تنها دیدار از هفته دهم لیگ برتر بسکتبال است که میان دو تیم با موقعیت تقریبا مشابه برگزار می‌شود. دو تیمی که با امتیاز مشابه ۱۳ (آویژه یک بازی کمتر دارد) در میانه جدول قرار گرفته‌اند.

    

فرصتی برای میزبانی نیست

قرار بود رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در روزهای هفتم و هشتم آذر در سالن ۱۲ هزارنفری برگزار شود و همه شرایط برای میزبانی این رقابت‌ها مهیا شده بود، اما اتحادیه جهانی کشتی در تصمیمی یک‌طرفه اعلام کرد که این رقابت‌ها به تعویق افتاده و در تاریخ مورد نظر برگزار نمی‌شود. پس از آن گفته شد تاریخ جدید میزبانی اعلام می‌شود اما حذف این مسابقات از تقویم سال ۲۰۱۹، شائبه‌هایی در خصوص احتمال برگزار نشدن آن ایجاد کرد. مسئولان وزارت ورزش و همینطور کمیته ملی المپیک تلاش کردند با رایزنی این مشکل را حل کنند و فدراسیون کشتی ایران هم در نامه‌ای به اتحادیه جهانی کشتی، زمان پیشنهادی برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی را اعلام کرد و قرار بود پنجشنبه هفته گذشته پاسخ این نامه داده شود، اما تا روز گذشته فدراسیون کشتی پاسخی را از اتحادیه دریافت نکرده بود. با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد جام جهانی برگزار نخواهد شد، چراکه تنها ۲۴ روز تا پایان سال ۲۰۱۹ باقی مانده و این رقابت‌ها باید در همین ۲۴ روز برگزار شود که عملا بعید است چنین اتفاقی رخ دهد چراکه رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان هم هنوز برگزار نشده تا عملا فرصتی برای برگزاری جام جهانی نباشد.

    

اردوی جدید بوکس

مرحله جدید اردوی تیم ملی بوکس کشورمان پس از پایان اردوی مشترک و دیدار دوستانه با تیم ملی ترکیه از روز جمعه 15 آذر ماه آغاز خواهد شد. با تصمیم مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی قرار است 22 بوکسور دعوت شده به اردوی تیم ملی پس از چند روز استراحت از روز جمعه خود را به کادر فنی تیم ملی  معرفی کنند.