بنا و محمدی حکم گرفتند

سرانجام پس از گذشت مدت‌ها غلامرضا محمدی و محمد بنا حکم هدایت‌ تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی را از سوی رییس فدراسیون گرفتند. در این مدت محمدی و بنا در حالی بالای سر تیم‌های ملی بودند که این حضورشان بدون حکم بود. همین موضوع باعث شده بود که شایعات پیرامون قطع همکاری آنها با فدراسیون زیاد به گوش برسد. به خصوص اخیرا که محمدی و بنا در مسابقات قهرمانی کشور غایب بودند بار دیگر این شایعه قوت گرفت. درنهایت اما روز گذشته علیرضا دبیر طی حکمی محمدی و بنا را به عنوان سرمربی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی تا المپیک 2020 منصوب کرد تا به این ترتیب تمام صحبت‌ها مبنی بر جدایی این دو، پایان یابند.

    

اولین طلای بازی‌های ساحلی

نخستین مدال طلای کاروان ایران در اولین دوره از بازی‌های ساحلی جهان را پویا رحمانی در کشتی به دست آورد. رقابت‌های وزن 90+ کیلوگرم کشتی ساحلی در حالی برگزار شد که پویا رحمانی نماینده کشورمان بعد از کسب چهار پیروزی در مرحله مقدماتی راهی نیمه‌نهایی شد و با پیروزی در فینال مدال طلا را کسب کرد. رحمانی در گروه A  ابتد ا سه بر صفر از سد اوفوک ایلماز از ترکیه گذشت، در مبارزه دوم چهار بر صفر داوی خوزه آلبینو از برزیل را شکست داد، در سومین گام سه بر صفر دیانته کوپر از آمریکا و سپس لوانیس سه بر یک کارجیوتاکیس از یونان را پشت سر گذاشت. او در نیمه‌نهایی سه بر صفر از سد اویان نازاریان از ارمنستان گذشت و در فینال هم با شکست سه بر صفر ایلماز از ترکیه قهرمان شد. رییس اتحادیه جهانی کشتی پس از مراسم توزیع مدال از رحمانی تمجید کرد.

    

تلاش هندبال برای المپیکی شدن

رقابت‌های هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از فردا (جمعه) با حضور هشت تیم در دوحه قطر برگزار می‌شود. تیم ایران در گروه دوم با تیم‌های بحرین، کره جنوبی و کویت هم‌گروه است. این تیم روزهای خوبی را برای تمرین از دست داد و تنها با پنج اردوی داخلی، یک اردوی ۱۰ روزه در دوحه و چند بازی با تیم‌های قطری قرار است به مصاف رقبای قدر خود برود. در این رویداد، تنها یک سهمیه المپیک به برترین تیم آسیا تعلق می‌گیرد و با این تفاسیر کار شاگردان علیرضا حبیبی بسیار سخت است، هرچند او از آماده بودن تیمش برای این تورنمنت خبر داده است.   شاگردان حبیبی در نخستین باز جمعه از ساعت 16:30 مقابل کره جنوبی قرار خواهند گرفت.

    

اعزام روئینگ‌ به قهرمانی آسیا

مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا اول تا پنج آبان‌ماه به میزبانی کره‌جنوبی برگزار خواهد شد که ملی‌پوشان روئینگ ایران در بخش مردان و زنان امروز پنجشنبه راهی این کشور خواهند شد. مریم امیدی‌پارسا (روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن)، نازنین ملایی (روئینگ تک‌نفره سبک‌وزن)، هانیه خرسند و نازنین رحمانی (روئینگ دونفره سنگین‌وزن)، زینب نوروزی و کیمیا زارعی (روئینگ دونفره سبک‌وزن)، هانیه خرسند، نازنین رحمانی، کیمیا زارعی و شکیبا وقوفی (روئینگ چهارنفره سنگین‌وزن) شکیبا وقوفی، زینب نوروزی، کیمیا زارعی و مریم امیدی‌پارسا (روئینگ چهارنفره سبک وزن) ترکیب تیم بانوان را تشکیل می‌دهند.  در تیم مردان نیز بهمن نصیری (روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن)، عاقل حبیبیان (روئینگ تک‌نفره سبک‌وزن)، عاقل حبیبیان و سیاوش سعیدی (روئینگ دونفره سنگین‌وزن جفت پارو) و سیاوش سعیدی، بهمن نصیری، امیرحسین محمودپور و میلاد ا...وردیان (روئینگ چهارنفره سنگین‌وزن جفت پارو) حضور دارند.

    

آخر هفته، سرپرست دوومیدانی

در حالی که از فرهاد نیکوخصال به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی نام برده می‌شد، محمدشروین اسبقیان اعلام سرپرست را به آخر هفته موکول کرد. او در این باره گفت:«با توجه به این که رشته دوومیدانی یک رشته پایه و مادر است و در سال کسب سهمیه المپیک قرار داریم و این رشته یکی از رشته‌های حساس و مدال آور به شمار می‌رود سعی داریم با دقت کامل و حساسیت لازم سرپرست فدراسیون دوومیدانی را تعیین کنیم تا مشکلی ایجاد نشود. در حال حاضر دو سهیمه در این رشته کسب کرده‌ایم و در انتظار کسب سهمیه سوم هستیم بنابراین باید در انتخاب سرپرست این فدراسیون دقت عملی بیشتری به خرج بدهیم. به هر صورت تا پایان هفته جاری سرپرست این فدراسیون مشخص خواهد شد.»