عادت کیانوش به اوت کردن!

با وعده‌هایی که کیانوش رستمی از مدت‌ها پیش می‌داد و با توجه به اینکه یک سال از تغییر وزن او و حضورش در دسته 96 کیلوگرم می‌گذرد، انتظار می‌رفت او با وجود اینکه بدون حضور در رکوردگیری تیم ملی و با حمایت فدراسیون راهی قهرمانی جهان شد، عملکرد بهتری داشته باشد و حداقل دیگر خبری از اوت کردن‌های او نباشد.اما قهرمانی جهان باز هم شاهد افتادن وزنه‌های کیانوش بود. 

کسی که سال‌هاست رویه متفاوتی در پیش گرفته و با این دلیل که در ایران مربی را در اندازه خود نمی‌بیند، به تنهایی و با معرفی برادرش به عنوان مربی تمریناتش را دنبال کرد. کیانوش که در المپیک ریو عنوان قهرمانی را به دست آورد، پس از آن روی خوشی از دنیای پولاد سرد ندید. او در قهرمانی جهان اوت کرد، در بازی‌های آسیایی هم که به واسطه تغییر وزن ناگهانی‌اش پیش‌بینی می‌شد راه به جایی نبرد اوت کرد و حالا بار دیگر در قهرمانی جهان اوت کرد تا تاریخ برای او روی پاشنه تکرار اوت بچرخد.

ایوب موسوی دیگر نماینده وزن 96 کیلوگرم ایران زودتر از کیانوش روی تخته رفت. اما او هم نتوانست عملکرد موفقی از خود بر جای بگذارد. موسوی کار خود را با انتخاب وزنه 167 کیلوگرمی شروع کرد که موفق به مهار آن نشد، اما در حرکت دوم وزنه 168 کیلوگرمی را بالای سر برد. موسوی در سومین حرکت نیز موفق به مهار 173 کیلوگرمی نشد و کار خود را در حرکت یک‌ضرب با عنوان نهمی به پایان برد. 

کیانوش رستمی هم که با اعتماد به نفس کامل به سمت تخته رفت، به دلیل برخی ناهماهنگی‌های مسئولان برگزاری مدتی را برای ایستادن مقابل وزنه منتظر ماند. رستمی که به این بی‌نظمی معترض بود، برای آغاز کارش وزنه 180 کیلوگرمی را انتخاب کرد. او هر بار که این وزنه را اوت کرد تصمیم به تکرارش گرفت اما هر سه بار در مهار آن ناموفق بود تا درنهایت پس از آخرین تلاش روی زمین بیفتد. او به محض برخواستن در حالی که آرنجش را در دست داشت به زبان انگلیسی اعتراض شدیدی به داوارن و ژوری مسابقات داشت.

کیانوش کمی بعد از آغاز رقابت در حرکت دوضرب، اعلام انصراف کرد. رستمی مصدومیت آرنجش را دلیل این انصراف عنوان کرد تا به این ترتیب حضورش در تایلند هیچ سودی برای تیم ملی نداشته باشد. او هم دستش از مدال کوتاه ماند و هم تمام امتیازاتی که می‌توانست در حرکت دو ضرب برای تیم ملی به دست بیاورد از بین رفت. درنهایت خاطرات باقی مانده از جهانی به جای مدال شامل سه اوت، اعتراض به داوران، انصراف از مسابقه و مصدومیت آرنج شد. اما حالا چه کسی پاسخگوی نتایج کیانوش است؟ طبیعتا وقتی کادر فنی بیرون از دایره برنامه‌های کیانوش قرار دارد، فدراسیون که حامی اصلی اوست باید پاسخگو باشد.

در نهایت اما مدال برنز ایوب موسوی پایان خوشی را برای رقابت‌های این وزن رقم زد. موسوی در دوره قبلی مسابقات جهانی نیز موفق به کسب مدال برنز شده بود که با مثبت شدن دوپینگ نفر دوم، مدال نقره به او رسید. ایوب در این دوره نیز در اولین حرکت دوضرب در مهار وزنه 205 کیلوکرمی ناکام بود، اما در دومین تلاش وزنه 206 کیلوگرمی را بالای سر برد. موسوی در سومین تلاش هم موفق به مهار وزنه 214 کیلوگرمی شد تا با مجموع 382 کیلوگرم به کار خود با کسب مدال برنز دوضرب و پنجمی مجموع پایان دهد. در ادامه رقابت‌ها امروز در دسته 102 کیلوگرم رضا بیرالوند و رضا دهدار به مصاف رقبای خود می‌روند. همچنین پیش از این در مسابقات دسته 89 کیلوگرم نیز علی میری به نقره مجموع رسید و محمد زارعی از کسب مدال بازماند. همچنین الهام حسینی در دسته 71کیلوگرم به عنوان شانزدهمی رسید.