صعود والیبال به انتخابی المپیک

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف قطر رفت و با پیروزی سه بر صفر حضورش در مسابقات انتخابی المپیک را قطعی کرد. ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، امیر غفور، علی شفیعی، مسعود غلامی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کردکه این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر15 و 25 بر 17 به سود ایران تمام شد. به این ترتیب شاگردان کولاکوویچ ضمن قطعی کردن صعود خود به مرحله دوم، جواز حضور در مسابقات انتخابی المپیک را هم کسب کردند. رقابت‌های انتخابی المپیک قرار است با حضور 8 تیم برتر آسیا به میزبانی چین برگزار شود. شاگردان ایگور کولاکوویچ در مسابقه نخست خود با نتیجه سه بر صفر سریلانکا را شکست داده بودند. تیم ملی والیبال عصر دیروز در سومین مسابقه خود به مصاف استرالیا، اصلی‌ترین رقیب ایران در این مرحله رفت. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، والیبالیست‌ها کار سختی برای رساندن خود به انتخابی المپیک نداشتند. آنها حالا باید به فکر این ماموریت سخت باشند تا بعد از بسکتبال دومین ورزش گروهی ایران شوند که به المپیک می‌روند.

    

MMA_جودو مسیر محجوب!

جواد محجوب برای دومین بار بعد از خداحافظی از جودو از تصمیم حضورش در MMA منصرف شد و به جودو برگشت. او یک بار حتی در دوره‌های آموزشی تایلند هم حضور پیدا کرد و دوباره به جودو برگشت. این قهرمان آسیا اخیرا نیز عنوان کرد بنا به دلایل شخصی قید جودو را زده و می‌خواهد شانس خود را در مسابقات حرفه ای  (MMA)امتحان کند. او به همین دلیل مدتی است که ایران را ترک کرده و در کانادا حضور دارد. با توجه به نیاز رشته المپیکی جودو در ایران برای بازگشت جواد محجوب، آرش میراسماعیلی، رییس فدراسیون به صورت تلفنی با او صحبت کرد و محجوب نیز موافقت خود را برای بازگشت به ایران اعلام کرد و قول داد برای کسب سهمیه المپیک 2020 بجنگد. اما با سابقه‌ای که محجوب دارد، هیچ بعید نیست که محجوب دوباره هوای MMA کند و از جودو برود.

    

اردوی سابر برای جام جهانی

مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی، فرزاد باهرارسباران، نیما زاهدی و جواد میرحسینی ترکیب اردونشینان سابر هستند که دور جدید تمرینات‌شان را زیر نظر پیمان فخری آغاز کردند. سابر ایران در مسیر رقابت‌های گزینشی المپیک، حضور در جام جهانی مصر را پیش رو دارد. این رقابت‌ها جایگزین یک دوره جام جهانی شده که قرار بود اواخر آبان به میزبانی الجزایر برگزار شود. جام جهانی مصر ششمین مرحله رقابت‌های انتخابی المپیک در اسلحه سابر به حساب می‌آید که هفته اول آبان برگزار خواهد شد. تیم ایران با چهار شمشیرباز در این رویداد شرکت می‌کند. کسب رنکینگ دهم انفرادی توسط عابدینی و در اختیار گرفتن جایگاه ششم جهان در بخش تیمی، نتیجه حضور شمشیربازان ایران در پنج رویداد ابتدایی برای کسب امتیاز المپیک بود.

    

سه مدال تکواندو در گرندپری

مرحله دوم مسابقات گرندپری تکواندو در  حالی برگزار شد که آرمین‌ هادی‌پور به عنوان نایب‌قهرمانی رسید و سجاد مردانی برنزی شد. هادی‌پور پس از شکست نماینده کرواسی، با غیبت مبارز ترکیه به یک‌چهارم رسید و با عبور از سد تکواندوکار استرالیایی به نیمه‌نهایی رفت. او در این مرحله نماینده اسپانیا را شکست داد اما در فینال برابر نماینده کره‌جنوبی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. در وزن ۸۰+ کیلوگرم سجاد مردانی نیز در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها م با شکست مقابل نماینده کره جنوبی به مدال برنز دست یافت. میرهاشم حسینی نیز پیش از این طلایی شده بود تا کار ایران با سه مدال در گرندپری ژاپن به پایان برسد. فرزان عاشورزاده، سعید رجبی و سروش احمدی نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند.