ملاقات با دوست قدیمی!

وقتی مصطفی دنیزلی برای آخرین بار از نیمکت پرسپولیس جدا شد، کم‌تر کسی تصور می‌کرد این مربی دوباره به فوتبال ایران برگردد. بعد از چند سال اما مرد محبوب فوتبال ترکیه از راه رسید و این بار هدایت تیمی به جز پرسپولیس را بر عهده گرفت. دنیزلی و تیم سابقش خیلی زود در دومین هفته لیگ با هم برخورد می‌کنند. این، پرحرارت‌ترین مسابقه هفته خواهد بود. مسابقه‌ای بین دو تیم پرطرفدار که نبردهای‌شان همیشه جذاب و جنجالی از کار درمی‌آید. جدال عصر جمعه، اولین نمایش سرخپوشان بعد از تغییر مدیرعامل است. تغییری که هوادارها امیدوارند به ثبات در نتایج این فصل‌ها بینجامد.

آریا رهنورد

تبریز، شهر رویاهای ایوانکوویچ بود. او به جز شکست برابر گسترش در لیگ چهاردهم، دیگر هرگز طعم شکست را در این شهر نچشید و در بیشتر بازی‌ها با تبریزی‌ها، برنده بود. پرسپولیس در دوران مرد کروات، در هیچ مسابقه‌ای نتیجه را به تراکتورسازی واگذار نکرد و توانست چند پیروزی درخشان را در یادگارامام جشن بگیرد. حالا ماموریت بزرگ کالدرون در هفته دوم، تداوم بخشیدن به روند بی‌شکستی تیمش مقابل تراکتورسازی تبریز است. آخرین مسابقه دو تیم با تساوی یک-یک به پایان رسید اما هر دو باشگاه نسبت به آن دیدار، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. برانکو و لیکنز، سرمربیان دو تیم در جریان آخرین برخورد بودند اما بازی بزرگ روز جمعه، با حضور کالدرون و دنیزلی روی نیمکت انجام خواهد شد. آن‌چه پرسپولیس و تراکتور را به مدعیان قهرمانی لیگ تبدیل می‌کند، حفظ نفرات کلیدی در تابستان است. پرسپولیس هیچ‌کدام از مهره‌های کلیدی‌اش را از دست نداده و تراکتورسازی نیز توانسته اسکلت اصلی‌اش را حفظ کند و نفرات باتجربه فصل گذشته را در تبریز نگه دارد. تیم کالدرون احتمالا با ترکیبی مشابه ترکیب هفته اول، به استقبال این مسابقه خواهد رفت. قرار گرفتن شجاع و سیدجلال در مرکز خط دفاع، قطعی به نظر می‌رسد و در خط هافبک نیز در غیاب کمال کامیابی‌نیا، نوراللهی نقش فرمانده را بازی خواهد کرد. امید عالیشاه و وحید امیری احتمالا جلوتر از احمد قرار می‌گیرند و در خط حمله نیز حضور علی علیپور و مهدی ترابی، محتمل به نظر می‌رسد. به احتمال زیاد از ترکیب بازی اول، رادوشوویچ و روستایی بیرون می‌نشینند تا بیرانوند و نعمتی از ابتدا به میدان بروند. تیم دنیزلی نیز برای این مسابقه، ستاره‌هایی مثل رشید مظاهری، مسعود شجاعی، احسان حاجی‌صفی، اشکان دژاگه و یوکیا سوکیتا را در اختیار دارد. آی‌تی‌سی میمبلا نیز رسیده و این بازیکن تیمش را در دیدار دوم فصل همراهی خواهد کرد. گفته می‌شود کوین فورچونه نیز برای این بازی در فهرست 18 نفره قرار می‌گیرد. به احتمال فراوان رضا شکاری نیز در این جدال حاضر خواهد بود. بازیکنی که در تابستان در یک قدمی پیوستن به سرخ‌های پایتخت قرار داشت اما در نهایت راهی فوتبال تبریز شد.

آخرین پیروزی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس، به روزهای پایانی سال 93 برمی‌گردد. حالا دنیزلی مقابل یک طلسم بزرگ قرار گرفته و به خوبی می‌داند که با شکستن این طلسم، اولین قدم بلند را در تیم جدیدش برداشته است. سکوهای یادگار به احتمال زیاد برای نبرد حساس جمعه پر از جمعیت خواهند شد. البته به شرطی که سردرگمی‌های هفته اول در مورد بلیت‌فروشی، در اولین میزبانی فصل یادگار وجود نداشته باشد. تراکتوری‌ها همیشه اشتیاق زیادی برای شکست دادن پرسپولیس داشته‌اند و این اشتیاق فردا روی سکوها نمایان خواهد بود. هواداران قرمزهای پایتخت، خاطره‌های خوبی از سرمربی ترک‌تبار تیم رقیب دارند. دنیزلی روی نیمکت پرسپولیس در دو مقطع زمانی مختلف، دو پیروزی حساس و فراموش‌نشدنی در دربی به دست آورد. بردن دربی 74 با کام‌بک رویایی ایمون زاید، یکی از بهترین خاطره‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس در شهرآوردها به شمار می‌رود. با این حال، حالا دیگر آن دوران سپری شده و مصطفی به عنوان  رقیب روبه‌روی تیم سابقش قرار می‌گیرد. تشابه بزرگ کالدرون و دنیزلی، علاقه به  فوتبال هجومی است. با این وجود هر دو مربی هنوز برای شناخت ترکیب اصلی و البته پیاده کردن فلسفه‌های‌شان در زمین، به زمان نیاز دارند. دنیزلی و کالدرون در جلسه‌های تمرینی بسیار سخت‌گیر هستند و فشار زیادی به بازیکن‌ها وارد می‌کنند تا بتوانند در طول فصل، تیم را در بهترین فرم و با بیشترین سطح از طراوت در اختیار داشته باشند.

تراکتوری‌ها همیشه اشتیاق زیادی برای شکست دادن پرسپولیس داشته‌اند و این اشتیاق فردا روی سکوها نمایان خواهد بود. هواداران قرمزهای پایتخت، خاطره‌های خوبی از سرمربی ترک‌تبار تیم رقیب دارند. دنیزلی روی نیمکت پرسپولیس در دو مقطع زمانی مختلف، دو پیروزی حساس و فراموش‌نشدنی در دربی به دست آورد

فشار انتظارها از دنیزلی و کالدرون، فوق‌العاده بالا به نظر می‌رسد. سرمربی تراکتورسازی با یک ترکیب پرستاره، باید تیمش را به موفقیت برساند و کالدرون نیز باید موفقیت‌های گذشته پرسپولیس را تکرار کند. دنیزلی بهتر از هر کسی می‌داند که تنها خوب بازی کردن، برای موفق خطاب شدن یک مربی کافی نیست. او هنوز هیچ جامی در فوتبال ایران به دست نیاورده و در این فصل برای رسیدن به اولین قهرمانی در فوتبال ایران دورخیز خواهد کرد. مسابقه فردا، یک محک بزرگ برای هر دو مربی به شمار می‌رود. یک رقابت سخت بین جو فوق‌العاده سکوهای یادگار با اعتماد به نفس بالای پرسپولیسی‌ها در تبریز. یک رقابت بزرگ بین دو مربی با فلسفه نسبتا مشابه در زمین. شاید این بازی، یکی از مهیج‌ترین نبردهای لیگ برتر نوزدهم باشد.