تفتیان سومین المپیکی ایران

حسن تفتیان سریع‌ترین مرد ایران که در اردوی تدارکاتی کمپ اینسپ پاریس زیر نظر اونتانون گای مربی فرانسوی‌اش در حال انجام‌تمرینات آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان است، در مسابقات دایموندلیگ پاریس و در رقابت‌های حاشیه‌ای ماده ۱۰۰ متر با ثبت زمان 10:03 ثانیه ضمن کسب عنوان برتری، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد. او بعد از احسان حدادی که در دایموندلیگ قطر در پرتاب دیسک سهمیه المپیک را گرفت، دومین دونده ایرانی  و سومین ورزشکاری است که حضورش را در ژاپن قطعی کرده است. نجمه خدمتی بانوی تیرانداز کشورمان اولین المپیکی ایران است. تفتیان بعد از بازی‌های آسیایی ماه‌ها برنامه‌های شخصی‌اش را دنبال می‌کرد و با هزینه خودش تمریناتش را پشت سر می‌گذاشت. او در نهایت با پافشاری روی خواسته‌هایش به آنچه که می‌خواست رسید. حال اما سوال این است که با المپیکی شدن او، فدراسیون دوومیدانی تغییری در روند خود می‌دهد و از تفتیان حمایت می‌کند؟

    

هادی به جهانی می‌رسد

نتیجه‌ای که از دل کمیسیون پزشکی که برای پرویز هادی تشکیل شده بود، بیرون آمد خبر خوشی برای اهالی کشتی بود. هادی بعد از ناراحتی که در گردن داشت، کارش به کمیسیون پزشکی کشید تا درباره ادامه تمریناتش تصمیم‌گیری شود. دکتر ملک محمدی در پایان این نشست اعلام کرد که ادامه تمرینات برای هادی در حال حاضر منافاتی با سلامتی وی ندارد و او می‌تواند در تمرینات و مسابقات حضور داشته باشد.  همچنین قرار بود پرویز هادی زیر نظر پزشکان و فیزیوتراپیست‌های فدراسیون پزشکی ورزشی کار فیزیوتراپی خود را از روز گذشته جهت کسب آمادگی بیشتر انجام دهد.

    

خناری‌نژاد خداحافظی کرد

مراسم تجلیل از مدال‌آوران مسابقات ژیمناستیک قهرمانی آسیا در مغولستان در حالی برگزار شد که در حاشیه این مراسم هادی خناری‌نژاد دارنده چندین مدال بین‌المللی پس از ۲۶ سال فعالیت در تیم ملی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. خناری‌نژاد که در سال ۲۰۱۵ عنوان چهارمی را کسب کرده بود، پس از اینکه دوپینگ حریف قزاقستانی‌اش مثبت اعلام شد، پس از پروسه‌ای طولانی سرانجام در این مراسم مدال برنزش را به دست رضا صالحی‌امیری در گردنش دید. قهرمان تیم ملی ژیمناستیک پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی گفت:«ژیمناستیک با این فقیر بودن مدال می‌گیرد که فوتبال پولدار نمی‌تواند این کار را انجام دهد. به خاطر این رشته دو بازوی خودم را به خاطر مصدومیت از دست دادم و حالا مجبور شده‌ام که خداحافظی کنم. شاید آن چیزی که می‌خواستم را به دست نیاوردم اما امروز که این مراسم برگزار شده خوشحالم و از مربیان و خانواده‌ام تشکر می‌کنم. به خاطر این تصمیم اشک ریختم.» 

    

وضعیت قرمز نه، برزخ!

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران معتقد است کشتی در شرایط کنونی در برزخ قرار دارد و باید مورد حمایت همه جانبه قرار بگیرد. او در واکنش به اظهارات اخیر علیرضا دبیر در خصوص بدهی‌های سنگین فدراسیون کشتی عنوان داشت:«باید اعتراف کرد که وضعیت کشتی از لحاظ مالی به هیچ عنوان مطلوب نیست. علیرضا دبیر اعلام کرد وضعیت کشتی قرمز است ولی به نظر من شرایط خیلی بدتر است و باید گفت کشتی در برزخ قرار دارد! به نظر من باید واقعیت‌ها را گفت چون کشتی ایران به عنوان یکی از پرافتخارترین و پرامیدترین رشته‌های ورزشی در المپیک نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان است. امیدوارم این مشکلات مالی به زودی حل شود و این علامت سوال ما هم در خصوص تداوم روند مشکلات مالی در آستانه رویدادهای بزرگ مثل المپیک از بین برود.» محمدی در پایان گفت:«کشتی ایران یکی از سخت‌ترین المپیک‌ها را پیش رو دارد. با توجه به اینکه زمان زیادی را از دست دادیم، روزهای سختی را در المپیک در پیش خواهیم داشت. فقط امیدوارم در همین فرصت باقیمانده هم مورد حمایت قرار بگیریم تا بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.»