ستاره‌های بازار

8هفته از شروع لیگ برتر هجدهم سپری شده و ستاره‌های تازه‌وارد باشگاه‌های مختلف به اندازه کافی برای اثبات خودشان زمان داشته‌اند. صدرنشینی پدیده مشهد بدون هیچ خرید شاخصی در پنجره نقل‌وانتقالات، نشان می‌دهد حداقل در شرایط فعلی موفقیت تنها به سپری کردن تابستان‌های شلوغ و پررفت‌وآمد بستگی ندارد. پس از سپری شدن نیمی از نیم‌فصل اول، بهترین خریدهای لیگ کدام بازیکنان بوده‌اند؟ تعطیلات لیگ برتر به بهانه بازی‌های ملی بهانه‌ای شد تا خرید‌های تیم‌های لیگ برتری را زیر ذره‌بین قرار دهیم و نگاهی به عملکرد بهترین‌ها در این زمینه داشته باشیم. البته هنوز زمان زیادی تا پایان فصل باقی مانده و هیچ بعید نیست برخی از این ستاره‌ها نتوانند به روند رو به رشدشان در تیم‌های جدیدشان ادامه دهند.

آقای گل تراکتوری

با به ثمر رساندن 7گل در 7مسابقه، آنتونی استوکس با اختلاف بر صدر جدول گلزنان لیگ برتر تکیه زده است. این مهاجم، استانداردهایی فراتر از لیگ برتر فوتبال ایران را به نمایش گذاشته و به خوبی نشان داده که روش‌های متنوعی را برای گلزنی بلد است. بعد از درخشش در لیگ برتر، رسانه‌های ایرلندی از سرمربی تیم‌شان خواسته‌اند این مهاجم را دوباره به تیم ملی دعوت کند.

کی‌روش ژنرال

امیر قلعه‌نویی «کی‌روش» خودش را در دنیای فوتبال کشف کرده است! استنلی کی‌روش فصل گذشته از آماده‌ترین شاگردان ژنرال در ذوب‌آهن محسوب می‌شد و در تابستان، با این مربی از ذوب به سپاهان رفت. کی‌روش تا اینجا در همه دیدارهای سپاهان به میدان رفته و 4گل نیز در لیگ برتر به ثمر رسانده است. استفاده از ضربات سر، اصلی‌ترین نقطه قوت این بازیکن است که به‌شدت با فوتبال مدنظر قلعه‌نویی همخوانی دارد.

راننده پیکان

امضای قرارداد با شیخ‌ویسی، خط دروازه پیکان را به بهترین شکل ممکن بیمه کرده است. او یکی از آماده‌ترین گلرهای این فصل لیگ برتر به شمار می‌رود و حالا در تیم تازه، بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. وحید در 7مسابقه با پیراهن پیکان، 5بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته و از لحاظ میانگین کلین‌شیت، دومین آمار درخشان این فصل را در اختیار دارد. او با دریافت تنها 43صدم گل در هر مسابقه نیز، در جمع بهترین دروازه‌بان‌های لیگ دیده می‌شود و شاید فصل آینده، برای تیم بزرگ‌تری توپ بزند.

خرید از خونه‌به‌خونه

از «لیگ یک» با قراردادی نه‌چندان سنگین به استقلال اضافه شد و در حالی که همه تصور می‌کردند به نیمکت دوخته می‌شود، خیلی زود جای ثابتی در ترکیب اصلی تیمش به دست آورد. شفر در اولین قدم‌ها اعتقاد زیادی به باقری نداشت اما به‌تدریج به این مهاجم اعتماد کرد و روح‌الله نیز با گل‌ها، پاس‌ها و حرکات تماشایی‌اش در زمین، تبدیل به بزرگ‌ترین سورپرایز تابستانی استقلال شد.

خارجی ذوب

مارین داسیلوا یکی دیگر از آماده‌ترین تازه‌واردهای این فصل فوتبال ایران است. او از هفته چهارم به بعد در ترکیب تیم امید نمازی قرار گرفته و در 5بازی با لباس ذوب، 2گل به ثمر رسانده است. این هافبک خوش‌نقش هنوز نتوانسته به برطرف شدن بحران ذوب کمک کند اما تداوم درخشش او می‌تواند تیم اصفهانی‌ را از این وضعیت نجات بدهد.