نماینده بروجرد گفت: در سازمان گمرک، هم بروکراسی پیچیده است و هم رفتار‌های نامناسب در آن‌جا دیده می‌شود و از طرفی، چقدر اذیت و آزار توسط سیستم‌های گمرکی و آلوده بودن این سیستم وجود دارد. از این‌رو و به باور من، موضوع مهمتر این است که باید اساس حرکت اقتصادی گمرک بر اساس حرکت اقتصادی کشور و مبتنی بر رفع نیاز‌های عمومی باشد.

محمد وحیدی در گفتگو با اقتصاد 24 اظهار کرد: به نظر من یا ساختار گمرک ناکارآمد است یا در درون ساختار فساد وجود دارد که این فساد درون‌سازمانی مانع از بهره‌وری و افزایش ظرفیت این سازمان می‌شود یا سازمان با قوانینی دست و پنجه نرم می‌کند که این قوانین کارایی ندارد و اگر قوانین مشکل دارند باید رفع شوند. اینکه اگر سازمان گمرک مدیریت شفاف و قوی‌ای داشت، اوضاع بهتر بود، سوال یکی از محور‌های اساسی رفع موانعی است که قرار است ما به آن برسیم.

او افزود: متوجه نمی‌شوم سیستم گمرک، چه سیستمی است. اگر شما ثبت سفارش در کشور مبدا کرده‌اید و مجوز واردات یک کالای اساسی داده‌اید تا نیاز کشور رفع شود، چرا کالا باید در گمرک فاسد شود؟ یا مثلاً کالا‌هایی که در زنجیره تولید کشور مورد نیاز است، گمرک در ترخیص این کالا‌ها دچار مشکل است. شاید بگویند ما در مجموعه گمرکات بین‌المللی دچار تحریم هستیم، پس چطور می‌شود این کالا توسط بعضی افراد به راحتی وارد کشور می‌شود، ولی در مرز‌های زمینی یعنی گمرکات متفاوت عمل می‌کنند، یعنی یک گمرک کار را سخت و دیگری آسان می‌گیرد.