رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

قصد بستن تنگه هرمز را نداریم

سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همچنین اگر نفت ما از این تنگه عبور نکند حتماً نفت دیگر کشورها نیز از این تنگه عبور نخواهد کرد. البته ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم مگر اینکه اقدامات دشمنان به جایی برسد که مجبور شویم و چاره‌ای جز این وجود نداشته باشد. وی با تاکید بر اینکه ما خواهان تأمین امنیت تنگه هرمز هستیم و امنیت این تنگه نیز توسط کشور ما برقرار می‌شود، ادامه داد: تا همین دیروز نیز ناوهای آمریکایی موظف به پاسخگویی به سوالات سپاه پاسداران در مورد تنگه هرمز بودند و آنان می‌دانند که امنیت این تنگه نیز بر عهده کیست.

    


آغاز پروازهای مستقیم تهران - مسقط از 19 خرداد

به گزارش ایلنا به نقل از زاویا، شرکت هواپیمایی ثروتمند عمانی «سلام ایر» در نظر دارد، سه مسیر جدید را در تابستان امسال، به تهران در ایران و استانبول و ترابزون در ترکیه راه‌اندازی کند. این مسیرهای هوایی در ماه ژوئن  امسال افتتاح می‌شوند و بلیط‌های این پروازها در حال حاضر در www.SalamAir.com در دسترس هستند. خدمات جدید شرکت سلام ایر،  در ۹ ژوئن ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و مسقط را با پایتخت ایران یعنی تهران پیوند می‌دهد. تهران بعد از شیراز دومین شهر در ایران است که از مسقط پرواز مستقیم به آن انجام می‌‌شود. 

    


«اقدام متقابل علیه آمریکا»  به دولت ابلاغ شد

علی لاریجانی طی نامه‌ای به حسن روحانی، قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا که در جلسه روز سه شنبه مورخ ۳ اردیبهشت ۹۸‬ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود را جهت اجرا ابلاغ کرد.

    


توقف رسیدگی به پرونده فوت هاشمی رفسنجانی

 غلامعلی رجایی که در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، مشاور و از نزدیکان او بود، با اشاره به گذشت بیش از دو سال از تشکیل پرونده فوت هاشمی رفسنجانی در شورای عالی امنیت ملی، به ایرنا گفت: به آقای روحانی گفته بودند که پرونده را مختومه اعلام کند، اما رئیس‌جمهوری موافقت نکردند. این پرونده همچنان در شورای‌عالی امنیت ملی باز است، اما هنوز به نتیجه نرسیده و رسیدگی به آن فعلاً متوقف شده است.

    


دوشغله‌ها همچنان مشغول

به گزارش فارس، سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت با اشاره به تبصره ۲ قانون بودجه ۹۸ گفت: طی مکاتبه‌ای از استانداران خواسته‌ایم نسبت به شناسایی افرادی که دو شغله محسوب می‌شوند اقدام کنند و در موعد یک ماهه وضعیت دوشغله‌ها را در کلیه دستگاه‌های اجرایی استان تعیین تکلیف کرده و گزارش آن را به مرکز بازرسی وزارت کشور ارسال کنند. بر اساس این حکم قانونی هیچ یک از استانداران و معاونان آنها حق ندارند به طور همزمان عضو هیأت مدیره شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و سازمان‌ها اعم از زیرمجموعه خود و زیرمجموعه سایر دستگاه‌ها باشند.

    


باید از انقلاب در مقابل  امثال حجاریان دفاع کرد

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه امثال حجاریان و جلایی‌پور انقلاب را عامل مشکلات امروز می‌دانند، گفت: برخی از این مدعیان سابق انقلاب صرفاً با نفس انقلاب مشکل دارند و می‌گویند ما با انقلاب اسلامی درگیری نداریم بلکه با کلیت پدیده انقلاب مخالف هستیم و باید روش‌های اصلاحی و گام به گام را در دستور کار خود قرار بدهیم. می‌گویند «باید روابط خود را با کل دنیا عادی‌سازی کنیم و حتی اسرائیل را به رسمیت بشناسیم!» وی با بیان اینکه باید از انقلاب در برابر امثال حجاریان و جلایی‌پور دفاع کرد، افزود: دفاع امروز ما از انقلاب در مقابل یاران سابقی است که می‌گویند شما با انقلاب خود باعث عقب ماندگی ایران شدید.