سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به استعفای ظریف از معاونت راهبردی دولت گفت: از شواهد و قرائن برمی‌آید که آقای ظریف برای کاهش تنش در دولت تازه پای آقای پزشکیان این تصمیم را گرفته و قطعا این انصراف ناشی از عملکرد شورای راهبری نیست.

محمدصادق جوادی‌حصار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره استعفای محمدجواد ظریف از معاونت راهبردی دولت چهاردهم و اشاره به اینکه رسایی در توییتی ادعا کرد حضور آقای ظریف طبق ماده قانونی استفاده از اشخاص در مشاغل حساس غیرقانونی است، گفت: آن ماده قانونی که از سوی آقای رسایی مطرح شده باید رسانه‌ای شود که این قانون چه می‌گوید بعد همه ببینند آیا تفسیری که از ماده قانونی می‌شود با نظر آقای رسایی یکسان است یا خیر. در بحث دوم، اینکه آقای ظریف انصراف دادند.

به گفته وی، طبیعی است که ظریف برای کمک کردن به آقای پزشکیان آمد و ماموریت خود را انجام داد. او، رئیس جمهور را تا پیروزی در انتخابات حمایت کرد و در این پیروزی هم بسیار نقش داشت. الان در مرحله‌ای هستیم که حضور ظریف به طور رسمی در کنار پزشکیان حساسیت‌هایی را به وجود خواهد آورد. او همواره در دسترس رئیس‌جمهور است و مشاوره فقط با حکم و امضا نیست.