رییس انجمن دوستی ایران و چین سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین را پایه و اساسی محکم برای توسعه روابط دانست و گفت: انتظار داریم چین با احترام به تمامیت ارضی ایران از امضای برخی قراردادهای شیطنت آمیز خودداری کند

به گزارش ایلنا، «علاءالدین بروجردی» رییس انجمن دوستی ایران و چین در دیدار باآ زونگ پِی وو سفیر جدید چین، با تاکید بر ضرورت تقویت و توسعه بیش از پیش مناسبات دوستانه دو کشور، سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین را پایه و اساسی محکم برای توسعه روابط دانست.

زونگ پی وو سفیر جدید جمهوری خلق چین که به تازگی وارد تهران شده است، روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) و یک روز بعد از تسلیم رونوشت استوارنامه خود به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اولین ملاقات رسمی خود در قامت سفیر جدید کشورش با مقامات جمهوری اسلامی ایران را با علاءالدین بروجردی رییس انجمن دوستی ایران و چین انجام داد.

در این ملاقات دوساعته که با حضور رایزن سیاسی سفارت چین و جمعی از کارکنان این سفارتخانه و نیز اعضای هیات مدیره انجمن دوستی ایران و چین به میزبان این انجمن برگزار شد، طیف وسیعی از موضوع‌ها و مسائل مرتبط به روابط دو جانبه مورد گفت و تبادل نظر قرار گرفت.

سفیر جدید چین با اشاره به اینکه اولین ملاقات رسمی خود بعد از تسلیم کردن رونوشت استوارنامه اش را با رییس انجمن دوستی ایران و چین برگزیده است، این تصمیم را حاکی از اهمیت نقش و جایگاه انجمن دوستی در فراهم کردن زمینه‌های تقویت همکاری و توسعه مناسبات دو جانبه در زمینه‌های گوناگون دانست.

علاءالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین ضمن خیرمقدم به سفیر جدید جمهوری خلق چین و آرزوی موفقیت برای وی در طول دوران ماموریت در ایران، اظهار داشت: ما در انجمن دوستی ایران و چین با حساسیت و روابط دو کشور را رصد می‌کنیم و معتقدیم کشورهای ثالثی هستند که علاقمند به گسترش روابط دوستانه ایران و چین نیستند، به ویژه آمریکا که چین هراسی و چین ستیزی را ابزاری برای مانع تراشی در مسیر توسعه روابط دوستانه ایران و چین قرار داده است.

بروجردی تاکید کرد: دولت و افکار عمومی ایران همانند دولت و افکار عمومی چین به مسائل مرتبط با تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور بسیار حساس هستند و کاملاً طبیعی است که هیچ کشوری حاضر نیست درباره تمامیت ارضی خود با دیگران مذاکره کند.