رئیس جمهور با تاکید بر باز شدن گره‌های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده فرزندآوری و افزایش جمعیت، باز شدن این گره‌ها را در گرو تبیین و اقناع رسانه‌ها اعم از مکتوب، دیجیتال، رسانه ملی و چهره‌ها و انسان رسانه‌ها دانست.

به گزارش ایرنا،  ابراهیم رئیسی دیروز در مراسم اعطای دومین جایزه ملی جوانی جمعیت که سالن اجلاس سران برگزار شد، توجه به خانواده و محور بودن خانواده را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: همه این مقولات مورد تأکید دین و فرهنگ دینی و سیاست‌های مصوب و ابلاغی نظام و قانون و نیاز جدی کشور است.  وی در ادامه با تاکید بر باز شدن گره‌های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده فرزندآوری و افزایش جمعیت، باز شدن این گره‌ها را در گروی تبیین و اقناع رسانه‌ها اعم از مکتوب، دیجیتال، رسانه ملی و چهره‌ها و انسان رسانه‌ها دانست. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: پاسخ این سخن که ازدواج کردن و بچه‌دار شدن با این وضع اقتصادی چه می‌شود را خداوند در آیه ۳۲ سوره مبارکه نور آورده است؛ «وَأَنکِحُوا الأَیامی مِنکُم وَالصّالِحینَ مِن عِبادِکُم وَإِمائِکُم إِن یَکونوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ  وَاللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ.»

اثر بخشی مشوق‌های فرزندآوری  بررسی شود

 رئیسی موضوع فرزندآوری را دارای ابعاد فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: فرهنگ‌سازی، اقناع افکار عمومی و باز کردن گره‌های ذهنی در جوانان و نوجوانان امر بسیار ضروری است. همواره تاکید کرده‌ام که وام ازدواج، وام اشتغال، وام مسکن جز موارد ممتازی است که نظام بانکی باید همت بیشتری نسبت به آن داشته باشد. رئیس جمهور اذعان کرد: باید امکانات و مشوق‌هایی برای کسانی که فرزند بیشتر می‌آورند در نظر گرفته شود. از سوی دیگر باید در ضمن اجرا، بازنگاهی در اثربخشی و سهم مشوق‌ها در فرزندآوری بررسی شود. تشویقی که بیشتری سهم را دارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بخشی که نقش چندانی ندارد در اصلاحات قانون اصلاح شود.