نیروهای پیمانکاری مخابرات آذربایجان شرقی روز شنبه (۱۷ شهریور) در اعتراض به‌عدم تحقق مطالباتشان مقابل ساختمان مرکزی مخابرات تبریز تجمع کردند.

این افراد که در روزهای گذشته نیز در اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق خود تجمع کرده بودند، به ایلنا گفتند: حقوق ناچیز نیروها را با تأخیر پرداخت می‌کنند و حق بیمه را مرتب واریز نمی‌کنند و این موضوع سبب شده از جیب خود هزینه درمان خانواده‌هایمان را پرداخت کنیم یعنی در حالی‌که از حقوق ما برای بیمه کسر می‌شود، خدمات دریافت نمی‌کنیم.

آنها گفتند: سال‌هاست بابت عدم اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی معترضیم اما مدیران توجهی به خواسته ما نمی‌کنند. طبق قانون، همان طبقه‌بندی که برای نیروهای قرارداد مستقیم اجرا می‌شود، باید برای نیروهای پیمانکاری هم اجرا شود اما در مخابرات، شرکت شسکام طبقه‌بندی خاص خود را دارد و از شرکت مادر تبعیت نمی‌کند.

نیروهای پیمانکاری آذربایجان شرقی ادامه دادند: شرکت شسکام، طرح طبقه‌بندی خود را هم به درستی اجرا نمی‌کند و حقوق نیروهای پیمانکاری، با وجود سنگینی کار بسیار کم است.

این افراد که به عملکرد شرکت شسکام معترض هستند، می‌گویند: پیشتر این شرکت به دلیل عملکرد ضعیف و بی‌قانونی‌هایش و در پی اعتراضات گسترده، از اصفهان و گیلان خارج شد.

آنها همچنین به پرداخت هزینه بالا برای بیمه تکمیلی و دریافت خدمات ناچیز معترض هستند و می‌گویند: بیمه تکمیلی ما، سودی به حالمان ندارد. بالاترین نرخ را می‌پردازیم و کمترین خدمات را دریافت می‌کنیم.

طبق این گزارش، عدم پرداخت مانده سنوات و مانده مرخصی در دو سال اخیر و عدم تغییر گروه نیروها در ۴ سال گذشته، از دیگر دلایل اعتراض این نیروهاست.

آنها می‌گویند: قرارداد ما را ۳ ماهه تمدید می‌کنند و حتی حاضر نیستند قرارداد نیروها را یک‌ساله تمدید کنند. عدم پرداخت به موقع حق بیمه هم سبب می‌شود که خدمات درمانی به ما تعلق نگیرد.