سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم با اشاره به برگزاری نشست این کمیسیون با رئیس تأمین اجتماعی گفت: براساس توضیحات رئیس تأمین اجتماعی، با مصوبه‌ دولت و هماهنگی‌ با هیات امنای تأمین اجتماعی، پیش‌پرداخت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان با چند روز فاصله‌ نسبت به بازنشستگان کشوری و لشگری، انجام و فرایند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، ولی داداشی در تشریح این نشست گفت: جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور هاشم موسوی، مدیرعامل سازمان و معاونان وی با موضوع اقدامات به عمل آمده، به‌ویژه در موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از سوالات مهم نمایندگان کمیسیون در موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، تأخیر در پرداخت ۳ میلیون تومان علی‌الحسابی بود که به حساب بازنشستگان کشوری و لشگری واریز شده بود. رئیس تأمین اجتماعی در این نشست اعلام کرد فرایند متناسب‌سازی را با این پیش‌پرداخت آغاز کردیم.

داداشی ادامه داد: مسأله سهام کارگری، اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، بحث متولی شدن تأمین اجتماعی در بحث درمان، دغدغه‌ها و کمبودهایی که در این حوزه در سراسر کشور و به صورت موردی در حوزه‌های انتخابیه مختلف وجود داشته و دارد، از دیگر مسائل و دغدغه نمایندگان بود که در جلسه کمیسیون اجتماعی مطرح شد. در مقابل رئیس تأمین اجتماعی کشور قول داد با تدابیری که قرار است اتخاذ شود، این کمبودها را جبران کند.

وی با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در این نشست گفت: نمایندگان سوالاتی در رابطه با انتصاباتی که در شرکت‌های زیرمجموعه شستا وجود داشته، شرکت‌های زیان‌ده و سود‌ده شستا و تصمیماتی که قرار بوده برای شرکت‌های زیان‌ده این مجموعه گرفته شود از مدیرعامل شستا مطرح کردند و توضیحات لازم را دریافت کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: البته گلایه‌هایی هم درباره عدم تعامل یا تعامل کم مدیران شستا با نمایندگان کمیسیون اجتماعی وجود داشت.  همکاران ما در کمیسیون به دنبال تعامل بیشتر با شستا برای انتقال خواسته‌های مردم و بهره‌وری بیشتر شستا بودند و گلایه‌هایی داشتند که مطرح و قرار بر این شد که هم شستا و هم تأمین اجتماعی، ارتباط خود با کمیسیون اجتماعی مجلس را تنگاتنگ کنند تا اگر نقاط ضعف یا نقاط کوری در قانون یا آیین‌نامه‌های مربوط به این حوزه وجود دارد، بتوانیم در مجلس برای ایشان باز کنیم و برای بهره‌وری بیشتر تامین اجتماعی و شستا که نقطه هدف آن تقریبا بازنشستگان کشور هستند، کمک کنیم.

«هاشم موسوی» مدیرعامل تأمین اجتماعی نیز در حاشیه این جلسه با اشاره به واریز مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت یا علی‌الحساب به حساب بازنشستگان در راستای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: چندی پیش پرداخت مبلغی به عنوان علی‌الحساب برای بازنشستگان کشوری و لشگری انجام شد اما از آنجا که پرداخت تأمین اجتماعی همزمان با آن انجام نشد این شائبه پیش آمد که تأمین اجتماعی آن را انجام نمی‌دهد در حالی‌که با مصوبه‌ای که دولت در این خصوص داشت و هماهنگی‌هایی که با هیات امنای تأمین اجتماعی انجام شد، به فاصله چند روز ما هم این علی‌الحساب را برای بازنشستگان سازمان پرداخت و عملاً بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه، فرایند متناسب‌سازی را با این پیش‌پرداخت آغاز کردیم.

وی با اشاره به جلسات خود با بازنشستگان این سازمان گفت: کمیته‌ای تشکیل شده که روند اجرا، صدور احکام و مسائل مختلف، نحوه اجرای متناسب‌سازی با اصلاحی که در بند (ر) جزء ۲ ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم توسعه باید اتفاق بیفتد و شرایطی که باید در لایحه دولت که به صورت دوفوریتی به مجلس ابلاغ شده، انجام شود را پیگیری کنند و البته مشکلی برای اجرا هم نداریم.