عضو هیأت مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور تخصیص تنها ۱۰هزار سهمیه بیمه با وجود صف ۵۰۰هزار نفری کارگران ساختمانی انتقاد کرد.

حسن علیزاده از بی‌توجهی تأمین اجتماعی نسبت به بیمه کارگران ساختمانی انتقاد کرد و به ایلنا گفت: از سال ۸۷ که بیمه کارگران به صورت سهمیه‌ای اجرا شده، اکثر کارگران ساختمانی توانسته‌اند از خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی استفاده کنند اما تعداد زیاد دیگری باقی مانده‌اند که در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خراسان جنوبی از ادامه دردسرهای کارگران ساختمانی کشور برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی خبر داد و افزود: بیمه کارگران ساختمانی در گذشته 7درصد حق بیمه سهم خود کارگران و الباقی از 15درصد مجموع عوارض صدور پروانه توسط شهرداری اخذ و به تامین اجتماعی پرداخت می‌شد که به دلیل کسری منابع با اصلاح ماده ۵ سهم کارفرما از محل صدور پروانه‌ها 25درصد شد و مقرر شد چنانچه با کسری منابع روبرو شوند تا سقف 30درصد سالیانه افزایش دهند و ضمن ایجاد حساب واحد هر سه ماه به کمیسیون اجتماعی و عمران مجلس گزارش دهند. 

این قانون در مهر ۱۴۰۲ به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد ولی متاسفانه به‌رغم دریافت مبالغ از محل صدور پروانه‌ها هیچ کارگری بیمه نشد بلکه بیمه خیلی از کارگران قطع شد. این فعال کارگری گفت: با توجه به اینکه در قانون به سهمیه اشاره نشده سازمان مکلف شده که افراد واجد شرایط یعنی آن ۵۰۰هزار کارگر را بیمه کند. اخیرا برای کل کشور ۱۰هزار سهمیه اعلام کردند که هنوز درصد کمی از آن عملی شده و این ظلم در حق زحمتکش‌ترین قشر جامعه است.