اعتراضات سه روزه کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان با وعده مسئولان پالایشگاه برای برگزاری جلسه‌ای با مدیرعامل خاتمه یافت.

به گزارش ایلنا، کارگران پالایشگاه آبادان گفتند: به دنبال وعده‌هایی که مسئولان واحد حراست پالایشگاه آبادان روز پنجشنبه هفته گذشته برای پیگیری مطالبات کارگران ارکان ثالث و برگزاری جلسه با مدیرعامل داده‌اند، به اجتماعات صنفی خود خاتمه دادیم.

طبق اظهارات این عده، کارگران به دنبال ادامه بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌های صنفی، روز جمعه (۱۷ آذر ماه) با حضور در نمازجمعه از امام‌جمعه شهرستان آبادان در خواست کمک کردند.

کارگران تصریح کردند: مطالبات کارگران ارکان ثالث در دو حوزه است؛ مطالباتی که در حوزه پالایشگاه و اختیار مدیرعامل هستند مانند استفاده از امکانات رفاهی، تعیین تکلیف اضافه‌کاری‌های روز‌های پنجشنبه و تسریع در صدور نفت کارت و بن کارت همانند پرسنل رسمی. برخی از مطالبات باید در وزارت نفت پیگیری شوند مانند تبدیل وضعیت نیروهای ارکان ثالث به قرارداد مستقیم و محاسبه نفت کارت از ابتدای سال جاری.

کارگران در پایان تصریح کردند: خواسته ما مشخص شدن وضعیت شغلی و پرداخت مطالباتمان است لذا با اعتماد به وعده‌های داده شده، به اعتراضات صنفی خود تا روز دوشنبه پایان دادیم.

طبق این گزارش، کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان در روز‌های پانزدهم تا هفدهم آذر ماه دست به اعتراضات صنفی زده بودند.