وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مشکلات صندوق‌های بازنشستگی گفت: بالغ بر ۲۱۰همت از مطالبات معوقات صندوق‌های بازنشستگی با مصوبه مجلس پرداخت شد. تا سال گذشته کسری داشتیم اما اکنون بدون یک ریال استقراض از مشکلات این صندوق‌ها عبور کردیم.

به گزارش تسنیم، صولت مرتضوی سهم تعاون را براساس آمار 5 الی 6 درصد از اقتصاد دانست و گفت: هدف‌گذاری سهم 25درصدی برای بخش تعاون حداقلی است و دولت و مجلس عزم جدی برای اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به مردم دارند. براساس قانون اساسی، بخش تعاون باید رکن اساسی اقتصاد کشور باشد. وی اضافه کرد: در دو سالی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، اقدامات برجسته‌ای در وزارت تعاون صورت گرفته و در این وزارتخانه به موضوع صندوق‌های بازنشستگی توجه جدی شده است.

مرتضوی با بیان اینکه بالغ بر 210همت از مطالبات معوقات صندوق‌های بازنشستگی با مصوبه مجلس پرداخت شد، عنوان کرد: تا سال گذشته صندوق‌ها ماهانه تقریباً 4 تا 6 همت کسری داشتند اما اکنون که پنجمین ماه سال 1402 را پشت‌سر گذاشته‌ایم، بدون یک ریال استقراض و مازاد برداشت، از مشکلات موجود عبور کرده‌ایم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت هلدینگ‌های اقتصادی این وزارتخانه گفت: طبق آمار، بخش زیادی از این هلدینگ‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت کار توانسته‌اند به سوددهی قابل‌توجهی برسند. از سوی دیگر یکی از معضلات سال گذشته در حوزه تأمین دارو بود که امروز تأمین سرم و آنتی‌بیوتیک برطرف شده است.