مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان با اشاره به اینکه نرخ تورم در استان از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: یکی از دلایل این تورم پرداخت‌های بی‌ضابطه برخی از شرکت‌های صنعتی و معدنی به کارکنان است که این مهم باعث آسیب جدی به فرهنگ کار شده است.

به گزارش ایرنا، مجتبی مصباح در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رفع ناترازی در پرداخت دستمزدها در استان کرمان دغدغه اداره کل کار است، افزود: این ناترازی در پرداخت‌ها باعث ایجاد نابرابری‌ و بی‌عدالتی در جامعه می‌شود، از این رو مقرر شد کارگروهی به منظور بررسی این موضوع و ایجاد راهکار برای حل ناترازی با حضور نخبگان ایجاد تا این مشکل حل شود.

وی با اشاره به اینکه عزم جدی برای رفع ناترازی در پرداخت دستمزدها در استان ایجاد شده، خاطرنشان کرد: ما به دنبال اصلاح این ناترازی هستیم نه کاهش پرداخت‌ حقوق‌ها. باید این پرداخت‌ها ضابطه‌مند و ناترازی حذف شود.

طبق این گزارش، پیشتر استاندار کرمان نیز از پرداختی بالای برخی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان گلایه کرده بود که کار را برای سایر واحدهای اقتصادی سخت کرده و سبب برهم خوردن توازن و تعادل شده است. سایر مدیران ازجمله نماینده سیرجان در مجلس نیز چندی پیش از پرداختی بالای برخی کارکنان در شرکت‌های بزرگ مستقر در این شهرستان انتقاد کرده بودند.

کارگران کرمانی پارسال اعتصاب نکردند

طبق این گزارش، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در ادامه تصریح کرد: پارسال با وجود تلاش دشمنان در بر هم زدن آرامش جامعه، قشر کارگری در حوزه اغتشاشات با جریان معاند همکاری نکرد و حتی یک روز در این استان اعتصاب کارگری پیرامون اغتشاشات نداشتیم که این بصیرت ستودنی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت عدالت مزدی به موضوع اجرای طرح طبقه‌بندی شرکت‌ها در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پارسال این طرح در ۹۵ شرکت در استان کرمان به اجرا درآمد.

مصباح در پایان با اشاره به اینکه پارسال سه هزار و ۴۹۱ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در استان کرمان وجود داشت که این آمار ۱۲درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است، تاکید کرد: حدود یک‌هزار و ۶۰۰ مورد از این افراد مربوط به شرکت آسمینون منوجان بودند که اگر مشکل آنان حل شود این افراد دوباره به کار خود بازخواهند گشت.