کارکنان رسمی نفت مطالباتی دارند؛ مطالباتی که موجب شد روز سه‌شنبه (۲۷ دی)، در برخی مناطق نفتی کشور دست به اعتراض صنفی بزنند.

به گزارش ایلنا، نماینده کارگران پتروشیمی امیرکبیر در ارتباط با مطالبات کارکنان رسمی نفت می‌گوید: عمده خواسته‌ها، مربوط به اجرای ماده ۱۰ است. این ماده قانونی را 10 سال پیش مجلس مصوب کرده اما دولت اجرا نمی‌کند. زنگنه در سال آخر وزارت خود بخشی از آن را اجرا کرد و گفت بودجه نداریم و مابقی بماند برای بعد اما دولت جدید هیچ اقدامی در این زمینه نکرده و گویا قرار نیست این ماده قانونی امسال هم اجرایی شود.

این کارگر رسمی نفت، یکی دیگر از مشکلات را خصوصی‌سازی پتروشیمی‌های ماهشهر دانسته و توضیح می‌دهد: شرکت‌های پتروشیمی این منطقه را عموماً به بانک‌ها و ارگان‌های دولتی و نیمه‌دولتی واگذار کرده‌اند و نیروها دچار مشکل شده‌اند. کارکنان نفت در حالی‌که بیمه‌شده صندوق نفت هستند، در مواردی کارمند دولت محسوب می‌شوند و در مواردی نه. از مزایا و امکانات کارمندان دولت محرومند ولی سقف حقوق کارمندان دولت برای آنها رعایت می‌شود.

او ترمیم حقوق و افزایش عادلانه آن را یکی از خواسته‌های نیروهای رسمی پتروشیمی امیرکبیر می‌داند و می‌افزاید: معضلات و کم‌کاری‌های مدیریتی نباید دامان کارگران و نیروی انسانی را بگیرد. چرا سقف مزایای مزدی ما به دلیل عدم توانمندی مدیران کاهش یافته است؟