رئیس فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر اینکه وضعیت معیشتی کارگران خوب نیست، گفت: حداقل دستمزد در سال بعد باید حداقل 50درصد افزایش یابد.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با لزوم بهبود معیشتی کارگران گفت: وضعیت معیشتی کارگران کشور اصلاً خوب نیست و در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می‌برند و قادر به تامین معاش خانواده‌های خود نیستند.

وی ادامه داد: اگر منطقی فکر کنیم، شاخص تورم باید تورم‌های واقعی و ملموس باشد. متاسفانه مبنای تصمیم‌گیری شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران، درست نیست و در این شورا تصمیماتی گرفته می‌شود که به نفع کارگران نیست.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در شورای عالی کار، مبنای تعیین افزایش حداقل مزد، تورم نقطه به نقطه است در حالی‌که مبنای تصمیمات مزدی و تعیین حداقل دستمزد، نباید تورم نقطه به نقطه باشد بلکه باید تورم کلی اقتصاد را در نظر بگیرند تا افزایش قیمت‌ها به درستی نمودار شود.

به گفته وی، در چند سال اخیر، هیچ سالی تورم کلی زیر ۳۰درصد نبوده و به همین دلیل برای جبران مافات یا همان عقب‌ماندگی‌های دستمزد از تورم در سال‌های اخیر، در سال بعد حداقل مزد کارگران باید لااقل ۵۰درصد افزایش یابد.