تیم فوتبال اینتر میامی آمریکا که بازیکنان مطرحی همچون لیونل مسی و سوارز را در اختیار دارد، به عنوان آخرین نماینده لیگ برتر فوتبال ایالات متحده (MLS) در جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد. 31 تیم از 32 تیم حاضر در این رقابت‌ به واسطه عملکرد چهار ساله گذشته در رقابت‌های قاره‌ای مشخص می‌شوند اما فیفا اجازه خواهد داشت یک تیم را به عنوان تیم منتخب خود به رقابت‌ها معرفی کند. به گفته سایت ESPN انتظار می‌رود که اعلام رسمی حضور این تیم در این تورنمنت هفته آینده انجام شود. 

جام جهانی باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۵ برای اولین بار با حضور ۳۲ تیم از سرتاسر جهان برگزار خواهد شد. این در حالی است که پیش از این، جام باشگاه‌های جهان با حضور هفت تیم برگزار می‌شد. در فرمت جدید، ۱۲ سهمیه به اروپا (یوفا)، ۶ سهمیه به آمریکای جنوبی (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی)، چهار سهمیه به هر یک از کنفدراسیون‌های آمریکای شمالی و کارائیب (کانکاکاف)، آسیا (ای‌اف‌سی) و آفریقا (CAF) و یک سهمیه به اقیانوسیه (OFC) اختصاص داده شده است. 

بسیاری از تیم‌های شرکت‌کننده در این تورنمنت مشخص شده‌اند، از جمله منچسترسیتی (قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲-۲۳) و رئال مادرید (قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱-۲۲ و ۲۰۲۳-۲۴). نمایندگان کونکاکاف شامل مونتری (قهرمان جام قهرمانان کونکاکاف ۲۰۲۱)، سیاتل ساوندرز (قهرمان جام قهرمانان کونکاکاف ۲۰۲۲)، لئون (قهرمان جام قهرمانان کونکاکاف ۲۰۲۳) و پاچوکا (قهرمان جام قهرمانان کونکاکاف ۲۰۲۴) خواهند بود. به علاوه، با توجه به اینکه ایالات متحده میزبان جام جهانی باشگاه‌ها خواهد بود، کنفدراسیون کونکاکاف یک سهمیه اضافه برای حضور در این مسابقات دریافت کرده است. بنا بر اعلام ESPN، فیفا حق انتخاب آخرین نماینده کونکاکاف را برای خود محفوظ داشته است و این بلیت را به اینتر میامی اعطا خواهد کرد.

این رقابت‌ها در 12 شهرآمریکا برگزار می‌شود و فیفا ماه گذشته ۱۲ استادیوم میزبان مسابقات را اعلام کرد و همچنین اعلام کرد که دیدار فینال در استادیوم مت لایف در ایست رادرفورد، نیوجرسی برگزار خواهد شد. دیگر استادیوم‌های میزبان شامل استادیوم مرسدس بنز (آتلانتا)، استادیوم بانک آو آمریکا (شارلوت، کارولینای شمالی)، استادیوم TQL (سیینسیناتی)، استادیوم رز باول (پاسادنا، کالیفرنیا)، استادیوم هارد راک (میامی)، پارک جی‌اودیس (نشویل، تنسی)، استادیوم کمپیگ ورلد (اورلاندو، فلوریدا)، استادیوم اینتر و کو (اورلاندو، فلوریدا)، لینکلن فایننشیال (فیلادلفیا)، لومن (سیاتل) و آدی (واشنگتن دی سی) خواهند بود. 

به این ترتیب، هواداران فوتبال در سراسر جهان می توانند یک بار دیگر شاهد تقابل لیونل مسی، سوارز، سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا با تیم‌های مطرح جهان همچون رئال مادرید، بارسلونا، منچسترسیتی و اینترمیلان باشند. با ورود لیونل مسی به آمریکا و اینترمیامی، احساس می‌شد دیگر نمی‌توانیم او را مقابل تیم‌های بزرگ ببینیم اما فیفا تصمیم گرفته در 37 سالگی، او را دوباره به یک رقابت بزرگ دعوت کند. حضور دوباره مسی در میدانی مثل جام باشگاه‌های جهان بسیار جذاب خواهد بود و احتمالا به همین دلیل فیفا تصمیم گرفته درخواست اضافه شدن اینترمیامی به جام جهانی باشگاه‌ها را برای دیوید بکام ارسال کند.  این درخواست به احتمال فراوان قبول خواهد شد و رسما اینترمیامی به این رقابت‌ها وارد می‌شود زیرا حضور آنها می‌تواند جنبه‌های اقتصادی بسیار مثبتی برای بکام و تیمش داشته باشد و آنها قطعا از چنین سودی نخواهند گذشت. همچنین فیفا احتمالا به حضور این تیم آمریکایی نیاز مبرمی دارد زیرا در حال حاضر بیشترین تماشاگران آمریکایی تیم‌های ام‌ال‌اس مربوط به دیدارهای اینترمیامی است که مسی، سوارس، بوسکتس و آلبا را دارد. رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها از 25 خرداد 1404 آغاز خواهد شد و تا 22 تیر ماه ادامه دارد و فوتبال یک بار دیگر فرصت دارد تا نمایش مسی مقابل تیم‌های بزرگ را ببیند.

هرچند نباید این نکته را هم نادیده گرفت که مسی ممکن است روزهای سختی را هم در این تورنمنت تجربه کند. او ستاره‌ای است که همیشه مقابل رقبای قدرتمند از جمله رقیب سنتی یعنی رئال مادرید تمام خود را گذاشته است. اما اگر اینترمیای با بارسلونا روبه‌رو شود، یک تجربه سخت برای مسی خواهد بود. بارسلونا همیشه خانه و عشق اول مسی بوده و اگر مجبور نمی‌شد، هیچ‌وقت خانه را ترک نمی‌کرد. اشک‌های او پس از جدایی از باشگاه محبوب یکی از ماندگارترین تصاویر تاریخ فوتبال را رقم زد. باشگاه و مسی بعد از حضور این بازیکن در پاری‌سن‌ژرمن تلاش زیادی کردند که بار دیگر بهم برسند اما این اتفاق میسر نشد و حالا این احتمال وجود دارد که مسی مقابل عشق قدیمی به میدان برود.