نگار رشیدی 

لیگ برتر والیبال به هفته سوم خود رسیده است. با اینکه هنوز در ابتدای مسابقات است و راه زیادی تا پایان این دور از رقابت‌ها مانده، رفته‌رفته جدال‌ها حساس‌تر دنبال می‌شود. 6 بازی این هفته امروز در شهرهای ارومیه، سیرجان، اصفهان، اردکان، گرگان و تهران پیگیری خواهد شد. حساس‌ترین بازی‌های این هفته را باید در سیرجان و ارومیه دنبال کرد. فولاد سیرجان و طبیعت که از مدعی‌های قهرمانی هستند و شهرداری ارومیه و شهداب یزد که همیشه رقابت نزدیکی با هم داشتند، دو دوئل مهم و حساس این هفته را برگزار می‌کنند. ناگفته نماند تقابل گیتی‌پسند اصفهان و مهرگان نور هم که در جدول رده‌بندی همسایه هستند، حساسیت ویژه خودش را در این هفته دارد. تیم پیکان تهران با هدایت پیمان اکبری که وضعیت خوبی ندارد و بردی از دو هفته مسابقات لیگ به دست نیاورده است هم در این هفته استراحت دارد.

حمله به آشیانه درناها

شهداب یزد بعد از دست دادن عنوان قهرمانی در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا، در رقابت‌های امسال قصد دارد هر طور شده جام قهرمانی را به خانه ببرد. آنها برای تحقق این هدف رقیبان زیادی دارند که یکی از مهم‌ترین‌های‌شان شهرداری ارومیه است. تیمی که امروز میزبان شاگردان رحمان محمدی‌راد است و از حضور هواداران پرشورش بهره می‌برد. از سوی دیگر شهدابی‌ها در هفته دوم استراحت داشتند و در هفته اول هم مهرگان نور را شکست دادند تا با استراحت و روحیه خوب به آشیانه درناها بروند. این دو تیم فصل قبل پنج بار به مصاف یکدیگر رفتند که دو پیروزی سهم شهرداری ارومیه و سه برد سهم شهداب یزد بوده است که آخرین بازی آنها با پیروزی شهداب یزد در نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال ایران بود که منجر به صعود آنها به فینال

 لیگ شد.

شهداب در پایان هفته دوم در جایگاه هشتم قرار گرفت و در بازی امروز به دنبال دومین برد خود است تا جایگاه بهتری در جدول رده‌بندی به دست بیاورد. شهرداری ارومیه هم در جایگاه هفتم ایستاده و قصد دارد با پیروزی خانگی مقابل شهداب، شکست هفته گذشته مقابل مهرگان نور را جبران کند. 

شهداب یزد بعد از دست دادن عنوان قهرمانی در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا، در رقابت‌های امسال قصد دارد هر طور شده جام قهرمانی را به خانه ببرد. آنها برای تحقق این هدف رقیبان زیادی دارند که یکی از مهم‌ترین‌های‌شان شهرداری ارومیه است. تیمی که امروز میزبان شاگردان رحمان محمدی‌راد است و از حضور هواداران پرشورش بهره می‌برد

مدعی‌ها روبه‌روی هم 

فولاد سیرجان برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش، کار آسانی ندارد. لیگ امسال چند مدعی دارد که یکی از آنها امروز مقابل فولاد قرار می‌گیرد. شاگردان ابراهیم وادی در طبیعت که در دو بازی نخست خود امتیازات کامل را به دست آوردند و به صدر جدول تکیه زدند، در این هفته نبرد دشواری مقابل تیم بهروز عطایی دارند. شاگردان عطایی در هفته نخست رقابت‌ها استراحت داشتند و در هفته دوم هم موفق به شکست تیم پیکان شدند. تیم طبیعت هم در هفته اول تیم مس رفسنجان را با هدایت رضا تندروان و همچنین تیم تازه‌وارد صنعتگران امید را با هدایت رضا مومنی مقدم شکست داد. 

سایپا به دنبال برد دوم

دو تیم سایپا و مس رفسنجان در حالی امروز در سالن فدراسیون والیبال روبه‌روی هم قرار می‌گیرند که روی کاغذ سایپا شانس بیشتری برای پیروزی دارد. شاگردان رضا مهاجری در مس رفسنجان شرایط خوبی ندارند و هنوز رنگ برد را ندیده‌اند. محمد ترکاشوند و تیمش اما تا اینجا با یک برد و کسب سه امتیاز عملکرد خوبی را ثبت کرده‌اند و امروز برای کسب سه امتیاز مهم خانگی میزبان مس خواهند بود. 

البته هیچ بعید نیست که رفسنجانی‌ها از همین بازی استارت بازگشت به اوج را بزنند؛‌ چراکه تیم‌های تندروان تا پیش از قبول هدایت مس همیشه جزو مدعیان قهرمانی بوده. تیم مس در رقابت‌های امسال خالی از ستاره است و دست تندروان برای انتخاب ترکیب بسته است. با این حال آنها در این هفته محمدرضا حضرت‌پور ملی‌پوش را در اختیار دارند و باید دید مس به اولین پیروزی‌اش می‌رسد یا نه. 

سفر تازه‌وارد به اردکان

تیم تازه‌وارد صنعت‌گران امید بازی هفته سوم خود را در اردکان برگزار می‌کند. تیم چادرملو که با دو پیروزی و کسب پنج امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد، قصد دارند روند بردهای خود را ادامه بدهند و امروز سومین پیروزی‌شان را جشن بگیرند. شاگردان علیرضا طلوع‌کیان تا به اینجا عملکرد خوبی داشته‌اند و می‌توانند جزو مدعی‌های قهرمانی به حساب بیایند. صنعتگران امید هم با هدایت رضا مومنی‌مقدم به دنبال دومین برد خود است و در حال حاضر با کسب یک پیروزی و دو امتیاز در رتبه نهم قرار دارد. 

همسایه‌ها روبه‌روی هم

گیتی‌پسند اصفهان و مهرگان نور که با چهار امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی قرار دارند، یکی از دیدارهای مهم این هفته را برگزار می‌کنند. شاگردان عقیلی در گیتی پسند تاکنون دو پیروزی به دست آوردند و در این دیدار به دنبال سومین پیروزی خود هستند. تیم مهرگان نور هم که اولین حضور را در لیگ برتر والیبال تجربه می‌کند، تاکنون یک پیروزی و یک شکست در کارنامه خود رقم زده و در این بازی به دنبال دومین پیروزی است تا به شگفتی‌سازی‌اش ادامه بدهد. 

در جست‌وجوی برد اول

امروز جای خالی برد مقابل یکی از تیم‌های بدون برد لیگ پر می‌شود. در آخرین بازی این هفته، سپهر صدرا مشهد و پاس گرگان مقابل هم قرار می‌گیرند. دو تیمی که در دو هفته گذشته شکست خورده‌اند و امروز یکی از آنها به اولین بردش در لیگ برتر می‌رسد. پاس گرگان در رده دهم و سپهر صدرا در دوازدهم جدول قرار دارند و برای نخستین پیروزی تلاش می‌کنند. فاتح این دیدار حتما صعود چند پله‌ای در جدول خواهد داشت.