پرونده هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی بسته شد که در روز دوم رقابت‌ها در اولین میزبانی رسمی چادرملو اردکان در ورزشگاه شهید نصیری یزد، شاگردان سعید اخباری به مصاف نساجی مازندران رفتند و توانستند نخستین بردشان در لیگ برتر را به دست بیاورند. همچنین در دو دیدار دیگر این هفته در ورزشگاه امام خمینی اراک، تیم‌های آلومینیوم و هوادار تهران رودرروی هم قرار گرفتند و آخرین دوئل هم در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز بین تیم‌های فولاد خوزستان و خیبر خرم‌آباد برگزار شد. هفته چهارم اما به طور رسمی به پایان نرسید؛ چراکه استقلال و پرسپولیس که امروز باید در لیگ نخبگان به میدان بروند، در این هفته بازی نکردند و دیدارهای‌ معوقه‌شان قرار است شنبه نوزدهم آبان برگزار شود. 

جشن پیروزی در خانه

دو تیم چادرملو اردکان و نساجی مازندران در حالی مقابل هم قرار گرفتند که در چادرملوی تازه لیگ برتری شده، در سه هفته نخست رنگ برد را ندیده بود. در این دیدار هم شاگردان ساکت الهامی در تیم نساجی بازی را بهتر آغاز کردند و از همان ابتدای مسابقه نمایشی سراسر تهاجمی‌ای را ارائه کردند اما تلاش قرمزپوشان قائمشهری برای رسیدن به گل برتری بی‌ثمر بود. رفته‌رفته بازیکنان چادرملو از لاک دفاعی خارج شدند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که درخشش لوآن پولی در خط دروازه نساجی اجازه گلزنی به شاگردان اخباری نداد. در نیمه دوم این اردکانی‌ها بودند که بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دادند و بعد از چند تلاش نافرجام، هادی حبیبی‌نژاد روی ارسال علی خدادادی در دقیقه 54 موفق به گلزنی شد تا سرمه‌ای‌پوشان اردکانی با یک گل از حریف خود پیش بیفتند. شاگردان ساکت الهامی در ادامه بازی به دنبال جبران گل خورده بودند اما حملات‌شان راه به جایی نبرد تا چادرملو اولین سه امتیاز خود در لیگ بیست‌وچهارم را دشت کند. بعد از این بازی نساجی که در چهارمین هفته هم در رسیدن به برد ناکام ماند و با تنها یک امتیاز به قعر جدول رده‌بندی چسبید، با استعفای سرمربی خود روبه‌رو شد. رضا حدادیان، مالک باشگاه نساجی دقایقی بعد از اتمام دیدار تیم قائمشهری برابر چادرملو اردکان، حکم برکناری حمیدرضا بایندریان، مدیرعامل این باشگاه را هم صادر کرد تا این تیم در ابتدای لیگ با تغییراتی اساسی روبه‌رو شود.  در هفته پنجم لیگ برتر، چادرملو اردکان روز شنبه سی‌ویکم شهریورماه مهمان استقلال خوزستان است و روز جمعه سی‌ام شهریورماه هم نساجی مازندران باید در خانه به مصاف استقلال تهران برود.

روز سرد اراک در گرمای تابستان

تیم‌های آلومینیوم اراک و هوادار تهران قرار بود از ساعت 19 به مصاف هم بروند که این دیدار به دلیل تاخیر در پیاده‌سازی تکنولوژی VAR و برقراری ارتباط با دوربین‌های پخش‌زنده، بازی از ساعت 19:30 با قضاوت میثم حیدری آغاز شد. بازی‌ای که عنوان سردترین دیدار هفته را می‌تواند به خود اختصاص دهد. این بازی از همان دقایق ابتدایی نزدیک و کم‌هیجان دنبال شد و دو تیم درنهایت بدون اینکه گلی وارد دروازه‌ها کند، به تساوی رضایت دادند. 

 بازی در دقایق ابتدایی، نزدیک و کم‌هیجان دنبال می‌شد اما بنفش‌پوشان توانستند سوار بر بازی شوند و صاحب موقعیت گلزنی شدند اما محمد خلیفه در خط دروازه آلومینیوم عملکرد کم‌نقصی داشت و اجازه گلزنی به شاگردان مهدی رحمتی را نداد. آلومینیوم با کسب تساوی در این مسابقه، به روند بدون برد خود در لیگ بیست‌وچهارم ادامه داد و شاگردان مجتبی حسینی با سه امتیاز در رتبه سیزدهم جدول جای گرفتند. هوادار تهران هم در ادامه روند بدون برد خود در فصل جدید لیگ برتر، هم ناکام در کسب پیروزی بود و هم شاگردان مهدی رحمتی تنها تیم بدون گل زده لیگ بیست‌وچهارم باقی ماندند؛ هر چند که به لطف شکست نساجی در بازی همزمان، هوادار دو امتیازی شد و به رتبه پانزدهم جدول صعود کرد. در هفته پنجم، آلومینیوم اراک روز جمعه سی‌ام شهریورماه مهمان پرسپولیس است و روز شنبه سی‌ویکم شهریورماه هم هوادار میزبان فولاد خوزستان است. 

فولاد در خانه زمین‌گیر شد

شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم فولاد خوزستان بعد از شکست دو گله مقابل پرسپولیس در هفته سوم، در ششمین مسابقه از هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز میزبان خیبر خرم‌آباد بودند. نخستین موقعیت جدی این مسابقه در همان دقیقه اول ایجاد شد که شوت دیدنی حمیدرضا طاهرخانی به تیرک افقی دروازه فولاد برخورد کرد و به گل تبدیل نشد تا خبری از ثبت یکی از زودهنگام‌ترین گل‌های فصل جدید نباشد. 

فولادی‌ها بعد از این موقعیت، صاحب توپ‌ومیدان شدند و در دقیقه 6، علی‌اصغر اعرابی از اشتباهات سریالی خط دفاع و دروازه‌بان خیبر استفاده کرد و با تیزهوشی گل برتری قرمزپوشان اهوازی را به‌ثمر رساند. بعد از گلزنی اعرابی، شاگردان یحیی گل‌محمدی به دنبال حراست از گل برتری تیم‌شان بودند و در طرف مقابل، خیبری‌ها در سودای رسیدن به گل تساوی بودند که درخشش اوتکیر یوسوپوف در خط دروازه فولاد سبب شد تا برتری یک‌گله قرمزپوشان اهوازی در نیمه نخست حفظ شود. شاگردان گل‌محمدی نیمه دوم را هم هجومی آغاز کردند و اگر فرصت‌های گلزنی را از دست نمی‌دادند، شاید آنها امتیازات را با مهمان خود تقسیم نمی‌کردند. مهاجری با تعویض‌های تهاجمی خود به دنبال رسیدن به گل تساوی بود که محمدطاها طباطبایی در دقیقه 71 روی ارسال عارف رستمی موفق به گلزنی شد تا بازی به تساوی کشیده شود. دو تیم در واپسین دقایق مسابقه، تلاش زیادی برای رسیدن به گل برتری انجام دادند اما خبری از ردوبدل‌شدن گل نبود تا بازی با تساوی یک-یک به پایان برسد. 

خیبر با تک‌امتیاز این مسابقه پنج امتیازی شد و با تفاضل صفر در رتبه هفتم جدول قرار گرفت و فولاد خوزستان هم با پنج امتیاز و تفاضل 1- در موقعیت نهم حضور یافت. در هفته پنجم، فولاد روز شنبه سی‌ویکم شهریورماه مهمان هوادار است و روز یکشنبه اول مهرماه هم خیبر خرم‌آباد میزبان تراکتور تبریز است.