مراسم قرعه‌کشی مرحله لیگ رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ قهرمانان اروپا در موناکو با حضور کریستین رونالدو و بوفون برگزار شد که طی آن ۳۶ تیم حاضر در این مسابقات رقبای خود را شناختند.

لیگ قهرمانان اروپا از فصل جاری با فرمت جدیدی برگزار می‌شود. درواقع هر تیم با هشت رقیب مختلف روبه‌رو می‌شود و همه تیم‌ها در یک جدول کلی رده‌بندی می‌شوند و در مجموع، هر تیم در چهار بازی میزبان و در چهار بازی مهمان خواهد بود. همچنین در پایان دور نخست هشت تیم برتر راهی مرحله یک‌هشتم نهایی خواهند شد و تیم‌های نهم تا بیست و چهارم پس از انجام دیدارهای خود در مرحله پلی‌آف، راهی مرحله یک‌هشتم نهایی می‌شوند. با فرمت جدید برای تماشای تقابل تیم‌های بزرگ و فینال‌های زودهنگام دیگر نیازی نیست تا مرحله حذفی صبر کنیم. 

مرحله لیگ رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه ۲۷ شهریور آغاز می‌شود و تا چهارشنبه ۱۰ بهمن ادامه خواهد داشت. روز پنجم بهمن که شاهد دور هشتم بازی‌های ‌مرحله اول خواهیم بود برای جلوگیری از تبانی همه بازی‌ها همزمان ‌ساعت 21 به وقت اروپا برگزار خواهند شد. فوتبال اروپا و دنیا تاکنون ‌هرگز شاهد برگزاری این تعداد بازی سطح بالا در یک زمان نبوده ‌است. قهرمانی در فرمت جدید دشوارتر خواهد بود و تیم قهرمان می‌تواند به ‌قهرمان‌های گذشته فخر بفروشد. در دوره‌های قبل تیم قهرمان بعد از ‌‌13 بازی می‌توانست جام را بالای سر ببرد ولی در این دوره برای ‌قهرمانی باید 15 بازی را پشت سر بگذارد. ‌

تکرار فینال فصل گذشته

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، رئال مادرید با دورتموند، لیورپول، میلان، آتالانتاِ،ِ سالزبورگ، لیل، اشتوتگارت و برست در یک لیگ قرار گرفت. به این ترتیب فینال فصل گذشته در مرحله لیگ فصل جاری تکرار می‌شود و رئال و دورتموند تجدید دیدار می‌کنند. تقابل حساس رئال و لیورپول یادآور فینال سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان است که کهکشانی‌ها در هر دو مسابقه به پیروزی رسیدند؛ بار اول با اشتباهات سریالی کاریوس و بار دوم  

با تک‌گل وینیسیوس. 

تقابل دوازدهم بارسلونا و بایرن‌مونیخ

تیم فوتبال بارسلونا که فصل خوبی را در لالیگا آغاز کرده است، باید در مرحله لیگ با بایرن مونیخ، دورتموند، آتالانتا، بنفیکا، یانگ بویز، ستاره سرخ و برست موناکو رقابت کند. بارسلونا برای دوازدهمین بار در یک و نیم دهه اخیر در لیگ قهرمانان به مصاف بایرن‌مونیخ می‌رود؛ بلوگرانا در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ با غلبه بر مونیخی‌ها راه قهرمانی را هموار کرد اما بایرن در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۲۰ بعد از شکست بارسلونا به فینال و قهرمانی رسید. 

منچستر-اینتر به یاد فینال 2023

در برنامه بازی‌های منچسترسیتی هم تقابل با اینتر، پاری‌سن‌ژرمن، بروخه، یوونتوس، فاینورد، اسپورتینگ، اسپارتاپراگ و براتیسلاوا قرار داده شده است. تقابل منچسترسیتی و اینتر یادآور دیدار نهایی فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان اروپاست؛ جایی که سیتیزن‌ها سه‌گانه اروپایی و نخستین قهرمانی تاریخ خود در لیگ قهرمانان را با تک گل رودری در ورزشگاه آتاترک قطعی کردند. 

رقبای جذاب آرسنال

در پایان قرعه‌کشی تیم فوتبال آرسنال هم پاری‌سن ژرمن، اینتر، شاختار دونتسک، آتالانتا، دینامو زاگرب، اسپورتینگ، موناکو و ژیرونا در یک لیگ قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود که شاهد رقابت‌های جذابی بین این تیم‌ها باشیم. 

جدال پرخاطره میلان و لیورپول 

برنامه بازی‌های لیورپول عبارتند از تقابل با رئال مادرید، لایپزیش، لورکوزن، میلان، لیل، آیندهوون، بولونیا و ژیرونا. جدال پرخاطره میلان و لیورپول تکرار دیدار نهایی سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ لیگ قهرمانان اروپاست؛ لیورپول از فینال استانبول سربلند بیرون آمد اما در سال ۲۰۰۷ مغلوب روسونری شد. 

میلان-رئال دوباره تکرار می‌شود

میلان در برنامه‌ بازی‌های خود باید با لیورپول، رئال مادرید، بروخه، بایرلورکوزن، ستاره سرخ، دینامو زاگرب، ژیرونا و براتیسلاوا روبه‌رو شود. تقابل میلان و رئال مادرید تکرار فینال فصل ۵۸-۱۹۵۷ جام باشگاه‌های اروپاست. جایی که میلان دو بار از حریف پیش افتاد اما لوس بلانکوس در نهایت با درخشش دی‌استفانو و خنتو به برتری سه بر دو رسید.

برنامه قهرمان 20-2019

در برنامه بازی‌های بایرن مونیخ مصاف با پاری‌سن ژرمن، بارسا، بنفیکا، شاختار دونتسک، دینامو زاگرب، فاینورد، براتیسلاوا و استون‌ویلا قرار دارد. بایرن مونیخ در فینال فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا که تحت تاثیر دنیاگیری کووید ۱۹ بدون حضور تماشاگران برگزار شد، با تک گل کینگزلی کومان مقابل شاگردان توماس توخل در پاری‌سن ژرمن به برتری رسید.

چشم بسته دورتموند روی خاطرات قدیمی 

برنامه بازی‌های دورتموند عبارتند از مصاف با بارسا، رئال مادرید، شاختار دونتسک، بروخه، سلتیک، دینامو زاگرب، اشتورم گراتس و بولونیا. هواداران دورتموند احتمالا علاقه‌ای به یادآوری دیدار نهایی رقابت‌های فصل گذشته ندارند و به جای آن شاهکار روبرت لواندوفسکی در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی فصل ۱۳-۲۰۱۲ و پیروزی مقتدرانه مقابل کهکشانی‌ها در وست‌فالن را 

مرور می‌کنند. 

سایر برنامه‌های فصل جدید

همچنین در برنامه بازی‌های اینتر تقابل با لایپزیش، منچسترسیتی، آرسنال، لورکوزن، ستاره سرخ، یانگ بویز، موناکو و اسپارتا پراگ در برنامه بازی‌های یوونتوس رودررویی با منچسترسیتی، لایپزیش، بنفیکا، بروخه، آیندهوون، لیل، اشتوتگارت و استون‌ویلا، در برنامه بازی‌های بایرلورکوزن مصاف با اینتر، لیورپول، میلان، اتلتیکومادرید، سالزبورگ، فاینورد، اسپارتاپراگ و برست و در برنامه بازی‌های پاری‌سن ژرمن بازی با منچسترسیتی، بایرن مونیخ، اتلتیکو مادرید، آرسنال، آیندهوون، سالزبورگ، ژیرونا و اشتوتگارت گنجانده  شده است.