کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد با توجه به نقل و انتقالات رخ داده در لالیگا تیمی که شروع خوبی داشته باشد، بارسلونا باشد اما ترکیب بازیکنان جوان لاماسیا و باتجربه‌هایی نظیر لوا زیرنظر مربی آلمانی، فوق‌العاده شده و هواداران بلوگرانا بعد از چندین فصل شاهد شروع خوبی از تیم خود در لالیگا بوده‌اند. 

به گزارش فوتبال 360، بارسلونا برای اولین ‌بار از فصل 2019-2018 موفق شده است سه بازی ابتدایی خودش را با برد پشت سر بگذارد. بارسایی‌ها آخرین بار با هدایت ارنستو والورده به این شروع درخشان رسیده بودند. فراموش نکنید آنها در دو بازی از شکست پیروزی ساختند.

رافینیا دوباره در اوج

در انتهای فصل گذشته و با شروع درخشش لامینه یامال، بال تیم ملی برزیل از پست اصلی‌اش دور شده بود و دیگر آن عملکرد درخشان گذشته را نداشت و حتی همین افت مدیران بارسا را به فکر فروش رافینیا انداخت. در فصل جدید و با روی کار آمدن فلیک اما شرایط تغییر کرده است. او که در ترکیب 1-3-2-4 هانسی فلیک نقش هافبک پشت مهاجم را بازی می‌کند، به خوبی با پست جدیدش وفق پیدا کرده است. او در بازی آخر در نقش پاسور نمایش خوبی داشت و علاوه بر پاس گلی که به پدری داد، پاس فوق‌العاده‌ای هم برای لواندوفسکی ارسال کرد اما این موقعیت با بی‌دقتی مهاجم لهستانی تبدیل به گل نشد. 

ستاره‌ای برای بارسا

ستاره اول این دیدار نه یامال و رافینیا، بلکه خرید جدید بارسا دنی اولمو بود. باتوجه به اینکه او استاد بازی در نیم‌فضاهاست، می‌تواند تنوع زیادی به خط حمله بارسا بدهد. همین‌گونه هم شد و بارسا روی نفوذ او از نیم‌فضای سمت راست به گل برتری رسید و سومین سه امتیاز فصلش را به دست آورد. اولمو به جای فران تورس وارد زمین شد و قرار بود بال چپ باشد اما با هوش هیجانی و درک محیط، ضمن نفوذ به جناح مقابل توانست برای بارسا گلزنی کند. 

معضل در سمت چپ

هانسی فلیک هنوز نتوانسته است دوایی برای سمت چپ خط دفاعی‌ تیمش پیدا کند. او در بازی‌های قبلی از آلخاندور بالده در این پست استفاده می‌کرد که با وجود نمایش خوب در فاز هجومی در فاز تدافعی استحکام کافی را نداشت و بارسا از این منطقه ضربه خورد. در بازی مقابل رایو وایکانو فلیک دفاع چپ تیمش را تغییر داد و از جرارد مارتین جوان استفاده کرد. او هم نتوانست در امور دفاعی موفق عمل کند و بلوگرانا دوباره از سمت چپ زخم خورد و گل رایووایکانو با نفوذ از این منطقه به ثمر رسید. 

مصدومیت تلخ برنال

این بازی با اتفاق دردناکی برای بارسلونا به پایان رسید. مارک برنال هافبک دفاعی جوان دچار مصدومیت بدی شد. طبق گفته رسانه‌های اسپانیایی این مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی است و این استعداد جوان کل فصل را از دست داده. عملکرد برنال در این چند بازی تحسین کارشناسان فوتبال اسپانیا را به دنبال داشت و همه از کشف سرخیو بوسکتس جدید خبر می‌دادند. نمایش او به قدری درخشان بود که سرمربی آلمانی بارسا به مدیران تیم اعلام کرد نیازی به خرید بازیکن در پست هافبک دفاعی ندارند. حالا با این شرایط آنها در روزهای پایانی نقل و انتقالات باید به دنبال خرید هافبک دفاعی باشند.