کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را پیرامون حواشی دیدار سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان صادر کرد.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات جام حذفی فوتبال ایران در حالی با قهرمانی سپاهان به پایان رسید که دیدار پایانی طلایی‌پوشان با مس رفسنجان، اتفاق و حاشیه جنجالی‌ای نداشت اما پیش از رسیدن شاگردان ژوزه مورایس به مرحله فینال، آنها یک مسابقه جنجالی را به پایان بردند؛ دیدار با گل‌گهر سیرجان در مرحله نیمه‌نهایی که طلایی‌پوشان موفق به‌ثبت کامبک و پیروزی دو بر یک برابر حریف سیرجانی شدند اما نقطه تاریک این مسابقه، حواشی آن بعد از سوت پایان مسابقه بود.

تیم‌های سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی در شرایطی رودرروی هم قرار گرفتند که بعد از دمیده ‌شدن سوت پایان مسابقه و پیروزی طلایی‌پوشان، درگیری غیرمنتظره‌ای میان بازیکنان و البته اعضای کادرفنی دو تیم شکل گرفت. هرچند که در جریان مسابقه هم درگیری اریک باگناما و میلاد زکی‌پور، زمینه‌ساز اخراج هر دو بازیکن شده بود اما اوج حواشی بعد از پایان مسابقه رخ داد که حالا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بعد از بررسی جزئیات پرونده، رای نهایی خود را صادر کرده است.

باشگاه سپاهان به دلیل سو،رفتار تیمی، توهین به داور توسط تماشاگران این تیم، نقض مقررات مسابقه و تحقق مسئولیت تضامنی، 70 میلیون تومان از سوی کمیته انضباطی جریمه شده است. ضمن آنکه امین کریمی ماساژور و حسین عسگری عضو کادر فنی سپاهان هم به دلیل بدرفتاری علیه مقام غیررسمی جریمه شده‌اند؛ به‌طوری‌که کریمی یک جلسه از همراهی سپاهان محروم شده و باید 30 میلیون تومان جریمه نقدی بپردازد و عسگری هم دو جلسه از همراهی طلایی‌پوشان محروم شده و جریمه‌ای 50 میلیون تومانی برای او در نظر گرفته شده است.

برایان دابو، هافبک باتجربه سپاهان دیگر بازیکن جریمه‌شده از سوی کمیته انضباطی است که به دلیل رفتار غیرورزشی، به پرداخت 40 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است. ضمن آنکه جنجالی‌ترین تصمیم کمیته انضباطی، محرومیت دو جلسه‌ای سیاوش یزدانی و جریمه 50 میلیون تومانی ستاره خط دفاعی طلایی‌پوشان است که محرومیت او قابل اجرا است اما مدافع سپاهان می‌تواند پیرو جرایم در نظر گرفته‌شده به کمیته استیناف اعتراض کند.

همچنین باشگاه گل‌گهر سیرجان به دلیل سو،رفتار تیمی، روشن کردن مواد دودزا، توهین به مقام رسمی و تحقق مسئولیت تضامنی به پرداخت 51 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است. ضمن آنکه حمزه مظفری، مربی تیم سیرجانی به دلیل بدرفتاری در قبال مقام غیررسمی، دو جلسه محروم و 50 میلیون تومان جریمه شده است. وحید میرزایی ماساژور تیم سیرجانی هم به دلایلی مشابه مظفری، باید یک جلسه محرومیت را پشت سر بگذارد و 30 میلیون تومان جریمه نقدی برای او در نظر گرفته شده است.

علیرضا کوشکی، وینگر سرعتی گل‌گهر به دلیل رفتار غیرورزشی، 40 میلیون تومان جریمه شده و مهم‌ترین محرومیت صادره از سوی کمیته انضباطی علیه باشگاه گل‌گهر سیرجان پیرو حواشی مسابقه نیمه‌نهایی جام حذفی مرتبط با علیرضا علیزاده است؛ هافبک باتجربه سیرجانی‌ها که زمزمه‌های حضورش در تراکتور به گوش می‌رسد. علیزاده بر اساس حکم صادر شده از سوی کمیته انضباطی، دو جلسه از همراهی تیمش در مسابقات رسمی فصل آینده محروم شده و باید 50 میلیون تومان هم جریمه نقدی پرداخت کند.