نبرد نکو با تیم سابق

استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. دو تیمی که در این فصل لیگ برتر وضعیت کاملا متفاوتی دارند و برای اهداف متفاوتی می‌جنگند. در ابتدای فصل هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد چهار هفته به پایان لیگ، فولاد خوزستان در رده پانزدهم جدول قرار گرفته باشد و به طور جدی با خطر سقوط مواجه شود. آنها همین هفته گذشته در خانه به تراکتور باختند و آخرین بردشان در لیگ به ۱۰ بازی قبل برابر صنعت نفت برمی‌گردد. طرف دیگر اما استقلال آماده قرار دارد که در خانه به هیچ تیمی نباخته و با ۱۱ برد و دو تساوی در آزادی، بهترین تیم لیگ در بازی‌های خانگی بوده است. استقلالی‌ها که بعد از نتایج هفته‌های اخیر سپاهان، حالا برای قهرمانی فقط با رقیب سنتی خود رقابت می‌کنند، در همه بازی‌های پیش رو محکوم به برد هستند. پرسپولیس با پیروزی دو بر صفر برابر هوادار مسعود شجاعی موقتا جای استقلال را در صدر جدول گرفته و با یک بازی بیشتر نسبت به آبی‌های تهران، با دو امتیاز بیشتر فعلا بالای جدول قرار دارد. هر نتیجه‌ای غیر از برد در آزادی برابر فولادی‌ها برای استقلال به تثبیت حضور موقت پرسپولیسی‌ها در صدر منجر می‌شود. اتفاقی که در سه هفته مانده به پایان لیگ و با توجه به بازی‌های باقی‌مانده‌ دو تیم ممکن است فرصتی برای جبرانش باقی نماند.

سعید طالبی چابک

فولاد نرم، ملاقات سخت

جواد نکونام که سرمربی سابق فولادی‌ها بوده و کارنامه قابل قبولی در تیم خوزستانی داشته، در شرایطی به مصاف تیم سابقش می‌رود که خبری از فولاد سخت و محکم نیست. فولاد این فصل و به خصوص در نیم‌فصل دوم بیشتر به پیکره‌ای نرم و مذاب و در حال فروپاشی شباهت دارد. آنها با عبدا... ویسی مربی جدید خود در این فصل هنوز موفق به کسب یک برد نشده‌اند و این هفته باید به ملاقات مربی سابق خود بروند که هدایت استقلال تهران را به عهده دارد. ملاقاتی سخت که بعید است به مهمان‌نوازی نکونام و بدرقه فولادی‌ها با امتیاز بینجامد. فولاد برای کسب اولین پیروزی با عبدا... ویسی احتمالا مجبور است یک هفته دیگر صبر کند.

 جواد نکونام در تقابل‌های قبلی‌اش با فولاد موفق به شکست دادن جنوبی‌ها نشده است. اما این بار اوضاع فرق می‌کند. نبردن فولاد در آزادی در هفته بیست و هفتم تفاوت چندانی با شکست ندارد. از طرفی با توجه به وضعیت فولاد در جدول و شرایط بازی پیش رو، بعید نیست که تاکتیک ویسی به گونه‌ای باشد که در انتهای بازی دست خالی تهران را ترک نکند

یک امتیاز ناقابل

جواد نکونام در تقابل‌های قبلی‌اش با فولاد موفق به شکست دادن جنوبی‌ها نشده است. اما این بار اوضاع فرق می‌کند. نبردن فولاد در آزادی در هفته بیست و هفتم تفاوت چندانی با شکست ندارد. پرسپولیسی‌ها در صورتی که استقلال امتیاز از دست دهد، هر کاری می‌کنند تا سه هفته‌ باقی‌مانده لیگ را بدون از دست دادن امتیاز سپری کنند. استقلالی‌ها با آرایشی شبیه به بازی با ذوب‌آهن بازی خواهند کرد و محوریت فاز هجومی‌شان را با توجه به ضعف فولاد در کناره‌ها کمی تغییر خواهند داد. با توجه به وضعیت فولاد در جدول و شرایط بازی پیش رو، بعید نیست که تاکتیک ویسی به گونه‌ای باشد که در انتهای بازی دست خالی تهران را ترک نکند. فاصله نزدیک امتیازها در پایین جدول شرایط را به گونه‌ای رقم زده که یک امتیاز ناقابل هم در انتهای فصل می‌تواند حکم بقای یک تیم در لیگ برتر را مهر کند.

با توجه به بازی این هفته استقلال خوزستان و نساجی که هم‌امتیاز با فولاد از دیگر تیم‌های فانوس‌ به دست لیگ هستند، کسب امتیاز از دیدار خارج از خانه برابر مدعی اصلی قهرمانی لیگ، یک نتیجه ایده‌آل برای تیم اول خوزستان در ادوار لیگ برتر است. با توجه به شرایط فعلی تیم‌ها در انتهای جدول احتمالا هفته پایانی لیگ، با یک جدال مرگ و زندگی در بازی رودرروی نساجی و فولاد مواجه خواهیم شد.

باید ببینیم استقلال نکونام به روند خوبش در بازی‌های خانگی ادامه خواهد داد و دوباره صدر را از پرسپولیس پس خواهد گرفت یا فولادی‌ها با نباختن به سرمربی سابق خود، یک گام برای بقای خود در لیگ و بالطبع یک گام برای قهرمانی پرسپولیس برخواهند داشت؟