رئالی‌ها می‌دانستند که برای قهرمان شدن اول باید بازی این هفته خود را ببرند و ‌بعد منتظر بازی خیرونا- بارسا باشند. شاگردان آنجلوتی وظیفه‌شان را ‌به بهترین شکل ممکن انجام دادند و با گل‌های براهیم دیاز، جود ‌بلینگام و خوسلو 3 بر صفر پیروز شدند. قهرمانی این فصل قطعی بود. یک هفته زودتر یا دیرتر. به هر حال قرار بود اتفاق بیفتد. لیگ و نتیجه‌ای که در آن حاصل می‌شود، ماحصل یک روند است. ماحصل یک جور ثبات. معجونی از مدیریت شرایط سخت و استفاده از زمانی که رقبا در شرایط سخت و گوشه رینگ قرار می‌گیرند. با شکست پرگل چهار بر دو بارسلونا مقابل خیرونا، این تیم نه‌تنها رتبه دوم لالیگا را از دست داد، بلکه حکم قهرمانی رئال مادرید را چهار هفته مانده به پایان فصل مهر و امضا کرد. شاگردان ژاوی که این فصل در باختن همه چیز موفق بودند، بعد از این باخت ممکن است رتبه دوم لالیگا را هم به خیرونا ببازند.

رئال مادرید در پایان هفته سی و چهارم با 87 امتیاز قهرمانی خود را ‌قطعی کرد. خیرونا با 74 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفته و حتی اگر رئال در چهار هفته پایانی هیچ امتیازی به دست ‌نیاورد و آنها هر 12 امتیاز ممکن را کسب کنند باز هم به رئال ‌نمی‌رسند. پایان فصل لالیگا به کام کهکشانی‌ها. رئال مادرید برای سی‌وششمین بار در تاریخ 122 ساله خود جام قهرمانی لالیگا را به دست آورد تا اختلاف قهرمانی‌های پرافتخارترین تیم اسپانیا با تیم دوم یعنی بارسلونا به عدد 9 برسد.

تیم کارلو آنجلوتی از ابتدای فصل خودش را همیشه در قامت یک مدعی نشان داد. زمانی که خیرونایی‌ها با پیروزی‌های پیاپی و بازی‌های خوب خودشان امتیازها را سه تا سه تا جمع می‌کردند و کم‌کم سودای بوسه زدن بر جام قهرمانی لالیگا را در سر می‌پروراندند، رئال آنجلوتی بازی به بازی پیش رفت و بهتر و بهتر شد و بسیاری از کارشناسان بر این عقیده بودند که «یک جایی جوب گشاد می‌شود» و خیرونا نمی‌تواند تا انتهای فصل با همان فرمان پیش برود. آن وقت است که تیم کارلتو با تجربه و ثبات بیشتر و کیفیت بازیکنان کلیدی‌اش می‌تواند از آنها پیشی بگیرد و بار دیگر بر بام فوتبال اسپانیا بنشیند. اتفاقی که به نحوی دیگر در چمپیونزلیگ هم برای رئالی‌ها افتاد و توانستند در جامی که همیشه در آن مدعی هستند هم به نیمه‌نهایی برسند.

وینیسیوس جونیور از دید هواداران به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۳ رئال مادرید شناخته شد. ستاره برزیلی 23 ساله رئال مادرید یکی از بهترین وینگرهای جهان است و در حال گذراندن ششمین فصل خود در این تیم اسپانیایی است. تاثیر او و رودریگو در خط آتش رئالی‌ها در فصلی که گذشت چشمگیر و انکار نشدنی بود و قرار گرفتن بلینگام در ترکیب و اضافه شدنش به پلن‌های هجومی تیم آنجلوتی در اکثر بازی‌های فصل جواب داد تا مسیر پرافتخارترین تیم لالیگا در فصل فوتبالی‌شان مسیر همواری باشد. مسیر همواری که چهار هفته قبل از پایان فصل، پایان لالیگا را به کام رئال مادرید رقم زد تا هواداران بلندتر فریاد بزنند HALA MADRID.