من من، تو تو!

ستاره‌ها و لحظه‌ها. سرنوشت دربی خیلی وقت‌ها ظرف چند ثانیه تعیین می‌شود. بازی بزرگ این هفته بین استقلال و پرسپولیس، یکی از تماشایی‌ترین و حساس‌ترین شهرآوردهای این چند سال خواهد بود. در دل این بازی، دوئل‌های بزرگی هم نهفته است. دوئل‌های دیدنی بین بازیکنانی که شاید مستقیما روبه‌روی هم بازی نکنند و با هم درگیر نشوند اما انگیزه‌های مشترک و مشابهی خواهند داشت. آنها می‌خواهند به هر قیمتی برنده این بازی باشند. جای خالی یک دوئل ویژه بین دو پنالتی‌زن اول تیم هم در این بازی احساس می‌شود. یامگا دربی را از دست داده و وضعیت گولسیانی برای حضور در این بازی هنوز مشخص نشده است.

آریا طاری

 

علیرضا   بیرانوند، حسین  حسینی؛ لطفا  هر دو   کلین‌شیت   نکنید! 

بدترین اتفاق برای دربی همیشه این است که هر دو گلر به صورت همزمان دروازه را بسته نگه دارند. با این حال هم بیرو و هم حسینی با انگیزه کلین‌شیت به این مسابقه قدم می‌گذارند. آنها دیگر به دو دروازه‌بان بسیار پرتجربه تبدیل شده‌اند و شرایط کاملا متفاوتی نسبت به دربی‌های اول‌شان دارند. این روزها علیرضا وضعیت درخشانی ندارد و قرمزها کمی نگران او هستند. سید اما به جز دیدار با مس رفسنجان در سایر بازی‌ها عملکرد مطمئنی داشته است.

بدترین اتفاق برای دربی همیشه این است که هر دو گلر به صورت همزمان دروازه را بسته نگه دارند. با این حال هم بیرو و هم حسینی با انگیزه کلین‌شیت به این مسابقه قدم می‌گذارند. آنها دیگر بسیار پرتجربه شده‌اند و شرایط کاملا متفاوتی نسبت به دربی‌های اول‌شان دارند

روزبه  چشمی، مهدی  ترابی؛ برخورد  خشن

در دربی فصل گذشته دو تیم، مهدی ترابی روی زمین افتاد و روزبه چشمی با صدای بلند بر سر او فریاد کشید تا یکی از لحظه‌های عجیب این مسابقه خلق شود. روزبه همیشه یک ستاره دربی‌باز بوده و هیجان زیادی برای این مسابقه دارد. در مقابل مهدی ترابی نیز فصل گذشته موفق شد دروازه استقلال را در این مسابقه باز کند. مهدی هم این روزها در وضعیت ایده‌آلی به سر می‌برد.

عیسی آل‌کثیر،  گوستاوو    بلانکو؛ در جست‌وجوی گل

عیسی که قبلا دو گل سه امتیازی به استقلال زده، طعم شیرین درخشش روبه‌روی آبی‌ها را می‌شناسد اما گوستاوو بلانکو قرار است برای اولین بار در این بازی به میدان برود. البته که این بازی اولین دربی فصل عیسی نیز به شمار می‌رود. بلانکو هم دیگر به خوبی می‌داند که درخشیدن در این مسابقه، نگاه‌ها به او در فوتبال ایران را کاملا تغییر خواهد داد. این یک فرصت ویژه برای هر دو مهاجم است تا یک بازی درخشان را سپری کنند و خودشان را به قله محبوبیت برسانند.

ماشاریپوف،   اورونوف؛ تقابل    ازبک‌ها

دو ستاره تیم ملی ازبکستان هم در این بازی با هم روبه‌رو خواهند شد. ماشاریپوف از یک سو و اورونوف از سوی دیگر. دو بازیکنی که در همین جام ملت‌ها در تیم‌شان فیکس بودند و این روزها در استقلال و پرسپولیس هم فیکس هستند. هر دو نفر موفق به گلزنی برای تیم باشگاهی‌شان هم شده‌اند و حالا باید دید که در نهایت چه کسی برنده این بازی بزرگ خواهد بود. البته که ماشاریپوف اخیرا به دلیل اعتراض به مسائل مالی، در تمرین استقلال حاضر نبوده اما به نظر می‌رسد در نهایت خودش را به دربی پایتخت خواهد رساند. او سابقه اخراج شدن روبه‌روی پرسپولیس از زمین مسابقه را هم دارد.

امید  عالیشاه،  میلاد   فخرالدینی؛ به یاد آن   درگیری

امید و میلاد هم بعد از سال‌ها دوباره در یک دربی با هم روبه‌رو می‌شوند. چندین سال قبل این دو نفر در جریان بازی درگیری‌های زیادی با هم داشتند. عالیشاه رکورد خیره‌کننده‌ای در شهرآورد دارد و این هفته به دنبال ارتقای این رکورد خواهد بود. میلاد هم فعلا در استقلال نیمکت‌نشین است اما شاید تجربه‌اش باعث شود در این بازی حتی از ابتدا بازی کند. او در نبردهای قبلی روبه‌روی عالیشاه، خیلی موفق ظاهر نشده و حالا دیگر پست بازی عالیشاه نیز نسبت به آن روزها تغییر 

کرده است.

سروش  رفیعی، مهدی  مهدی‌پور؛ چه کسی  پاس گل می‌دهد؟

جنگ پاس گل در میانه زمین بین سروش و مهدی‌پور خواهد بود. دو بازیکن خلاق که سانترهای بسیار خوبی هم روی دروازه دارند. شاید یکی از آنها بتواند با یک ارسال، مسیر بازی را کاملا به سود تیمش تغییر بدهد. حالا که سرلک از پرسپولیس رفته و مهری از استقلال جدا شده، این دو نفر حتی نقش پررنگ‌تری هم در تیم پیدا کرده‌اند. حالا نگاه خیلی از هوادارها به پاس‌ها، سانترها و حرکات این دو چهره در زمین مسابقه خواهد بود.

خدابنده‌لو،  حامدی‌فر؛ مصمم  روی  نیمکت

این دو ستاره جوان احتمالا در شروع بازی روی نیمکت دیده می‌شوند اما در ادامه شانس خوبی برای رفتن به زمین دارند. اگر استقلال بخواهد دفاعی‌تر شود، حامدی‌فر در این دربی نقش مهمی خواهد داشت و اگر پرسپولیس به دنبال هجومی‌تر شدن باشد، خدابنده‌لو گزینه ایده‌آل این تیم است. باید صبر کرد و دید که در نهایت در جریان بازی چه اتفاقی رخ می‌دهد و کدام بازیکن جوان در این مسابقه به کمک تیمش خواهد آمد. این دو نفر برای تیم محبوب‌شان بازی می‌کنند و دربی برای‌شان چند برابر مهم‌تر از همه است.