اردوی جدید تیم ملی پاراتیروکمان در شرایطی برگزار می‌شود که یک نام آشنا قرار است بار دیگر در تمرینات حضور داشته باشد. زهرا نعمتی کماندار باتجربه ایران که در چند اردوی قبلی غایب بود، بار دیگر در تمرینات ملی شرکت می‌کند. با پایان رقابت‌های بین‌المللی فزاع امارات که حکم انتخابی پارالمپی را داشت،‌ پرونده ایران با کسب هفت سهمیه بسته شد. در جریان این رقابت‌ها، غلامرضا رحیمی در رشته ریکرو صاحب سهمیه پارالمپیک شد. 

پیش از آن هم سینا منشازاده، هادی نوری (کامپوند)، فرزانه عسگری، مریم یاورپور (کامپوند) و سمیه رحیمی (ریکرو) صاحب سهمیه شده بودند. سهمیه‌های توزیعی در پاراتیروکمان در اختیار کشورها قرار می‌گیرد نه شخصی که صاحب سهمیه شده است. به این ترتیب مشخص نیست آیا این نفرات در پاریس دست به کمان می‌شوند یا نه. موضوعی که شامل حال نعمتی هم می‌شود و بازگشتش به اردوی تیم ملی، تضمینی بر اعزام او نیست. به خصوص که او صاحب هیچ‌کدام از سهمیه‌های کسب‌شده و نیست و با توجه به اینکه مسابقات انتخابی هم به پایان رسیده، شانسی برای دستیابی به آن ندارد. 

نعمتی با سه طلای پارالمپیک (لندن، ریو و توکیو) پرافتخارترین پاراکماندار ایران و جهان به حساب می‌آید اما او بعد از قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی هم اردوهای تیم ملی را ترک کرد و هم در هیچ‌کدام از رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت نکرد. با این حال او طی تماس با میلاد وزیری سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان مجوز بازگشت به اردوها را دریافت کرده است. طبق اعلام وزیری، نعمتی در صورت کسب آمادگی در اردوها، در مسابقات جهانی چک که خردادماه برگزار می‌شود، شرکت می‌‌کند. او همچنین درباره اعزام نعمتی به پارالمپیک عنوان کرد که حضورش در اردو به منزله اعزام قطعی نیست و تنها در صورتی راهی پاریس می‌شود که عملکردی بهتر از رحیمی داشته باشد. حالا نعمتی برای اینکه بار دیگر حضور در این میدان را تجربه کند، در این فرصت باقی‌مانده باید خودش را 

ثابت کند.