به نظر می‌رسد نجمه خدمتی مدت‌هاست که روزهای خوبی را در ورزش حرفه‌ای نمی‌گذراند. خدمتی تا حدی در سرازیری قرار گرفته که اواخر مهرماه جایی در تیم اعزامی به قهرمانی آسیا هم نداشت، چراکه فدراسیون معتقد بود او شانسی برای موفقیت در قاره کهن ندارد. با این حال فدراسیون به او شانس دوباره‌ای داد و خدمتی در قهرمانی آسیای اندونزی شرکت کرد که باز هم نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد و سهمیه المپیک را از دست داد. در ششمین روز از مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا جاکارتا، نجمه خدمتی در فینال تفنگ سه وضعیت هشتم شد و نتوانست سهمیه المپیک پاریس را کسب کند. خدمتی در تفنگ بادی در بخش ذخیره‌ها تیر زد و با رکورد خوب در رده پنجم ایستاد اما چون در جدول اصلی نبود شانس حضور در فینال و کسب سهمیه را از دست داد. 

خدمتی پیش از این در المپیک جوانان چین و المپیک ریو و توکیو حضور داشته و کم‌تر کسی فکر می‌کرد وضعیتش برای حضور در المپیک پاریس این‌چنین شود. او مدال‌های زیادی هم در کارنامه دارد اما مدت زیادی است که از دوران اوج خود فاصله گرفته است.  مسابقات قهرمانی آسیا تا ۲۸ دی ادامه دارد و آخرین مسابقه آسیایی کسب سهمیه المپیک پاریس در بخش تفنگ و تپانچه است. در این مسابقات در هر ماده دو سهمیه توزیع خواهد شد که خدمتی نتوانست از این فرصت استفاده کند. 

حالا فقط یک فرصت برای تیراندازان ایرانی باقی مانده و آن هم مسابقات جهانی برزیل خواهد بود که از 11 تا 19 آوریل برگزار می‌شود و هر کشور در هر ماده می‌تواند دو سهمیه المپیک کسب کنند. البته با پایان مسابقات کسب سهمیه، باقی سهمیه‌ها از طریق رنکینگ توزیع خواهد شد. تا اینجا هانیه رستمیان، شرمینه چهل‌امیرانی و فاطمه امینی تنها سهمیه‌های تیراندازی را به دست آورده‌اند.