تردید سردار، بازگشت مهدی!

تیم ملی با ۲۶ به اضافه یک بازیکن، برای جام ملت‌ها آماده خواهد شد. ۲۷ نفره بودن فهرست، نشان می‌دهد که هنوز اطمینانی در مورد حضور سردار در این جام وجود ندارد. بازگشت مهدی قایدی و سامان فلاح و البته جای خالی امین حزباوی، اتفاقات مهم دیگر فهرست ایران هستند. بدون شک ایران یکی از پیرترین اسکوادهای جام ملت‌ها را در اختیار خواهد داشت. در این مورد تردیدی وجود ندارد.

آریا رهنورد

چرا  27  نفر؟ داستان   پیچیده   سردار

اولین سوال مهم این است که چرا تیم ملی به جای 26 بازیکن، فهرستی 27 نفره دارد. جواب این سوال جواب شیرینی نیست. به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال نگران غیبت احتمالی سردار آزمون در جام ملت‌ها باشد. از همان روز اول انتقال آزمون به رم، این بحث در رسانه‌های ایتالیایی وجود داشت که او به تیم باشگاهی جدیدش برای غیبت در جام ملت‌ها تعهد داده است. خود سردار همیشه این موضوع را رد کرده اما هیچ‌وقت هم به صراحت نگفته که در این تورنمنت همراه تیم ملی خواهد بود. از ترکیب نفرات دعوت شده برای خط حمله نیز این‌طور برمی‌آید که احتمال غیبت آزمون در این جام بسیار جدی است. اتفاقی که ایران را با یک چالش بسیار بزرگ روبه‌رو خواهد کرد.

از همان روز اول انتقال آزمون به رم، این بحث در رسانه‌های ایتالیایی وجود داشت که او به تیم باشگاهی جدیدش برای غیبت در جام ملت‌ها تعهد داده است. از ترکیب نفرات دعوت شده برای خط حمله نیز این‌طور برمی‌آید که احتمال غیبت آزمون در جام ملت‌ها بسیار جدی است

اینجا  تردیدی  وجود   ندارد

در مورد خط دروازه تیم ملی، جایی برای تردید باقی نمانده است. امیر از مدت‌‌ها قبل روی دعوت از همان سه بازیکن همیشگی اصرار به خرج داده است. علیرضا بیرانوند هنوز مرد شماره یک تیم ملی است و پشت سر او، پیام نیازمند و سیدحسین حسینی نیز دوباره به تیم ملی دعوت شده‌اند. در نهایت نیز ایران با همین سه بازیکن راهی قطر خواهد شد تا در جام ملت‌های آسیا شرکت کند.

کنعانی   ماند،  سامان  اضافه  شد، حزباوی  خط   خورد

در خط دفاعی، امیر تصمیمش را برای انتخاب جانشین پورعلی‌گنجی گرفت و سامان فلاح را به تیم ملی دعوت کرد. جالب اینکه امین حزباوی دوباره از تیم ملی خط خورده است. بازیکنی که هنوز حتی یک دقیقه در ترکیب ایران به میدان نرفته و همچنان احتمال تغییر ملیت و بازی کردنش برای تیم ملی قطر وجود دارد. در مورد دعوت شدن یا نشدن ستاره نیمکت‌نشین این روزهای پرسپولیس حرف و حدیث زیادی وجود دارد و حسین کنعانی سرانجام در فهرست قرار گرفته است. بازیکنی که اصلا حال و روز خوشی در پرسپولیس ندارد. شجاع خلیل‌زاده نیز به همراه مجید حسینی، دیگر مدافعان میانی تیم ملی برای جام ملت‌ها هستند. تیمی که با چهار مدافع مرکزی خودش را برای حضور در این تورنمنت آماده می‌کند.

یک  تازه‌وارد  و همان   همیشگی‌ها

در کناره‌های خط دفاع تیم ملی، یک مهمان تازه‌وارد وجود دارد که البته به اردوی قبلی تیم هم دعوت شده اما سابقه حضور در هیچ تورنمنتی را ندارد. بقیه نفرات اما همان چهره‌های آشنای همیشگی هستند. رامین رضاییان و صادق محرمی در سمت راست خط دفاعی و میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی در سمت چپ به اردو فراخوانده شده‌اند. به این فهرست باید آریا یوسفی جوان را نیز اضافه کرد که گزینه‌ای برای بازی در سمت راست خط دفاعی است. در حقیقت هر دو دفاع راست این فصل سپاهان به تیم ملی دعوت شده‌اند. 

کریمی   نه،   فرمانده   بله؛ ژنرال   انتخاب  کرد

در مرکز زمین برای تیم ملی، خبری از علی کریمی نیست. بازیکنی که این اواخر به اردوها دعوت می‌شد. طبق انتظار، امیر قلعه‌نویی سعید عزت‌اللهی را به تیم ملی دعوت کرده و قید احمد نوراللهی را نیز زده است. بازیکنی که این اواخر با تصمیم خودش یکی از اردوهای تیم را ترک کرده بود. سامان قدوس زوج احتمالی سعید عزت در مرکز زمین برای تیم ملی است و محمدجواد حسین‌نژاد نیز قطعا با تیم ملی به جام ملت‌ها خواهد رفت. امید ابراهیمی هم مسن‌ترین بازیکن تیم ملی در این دوره جام است. بازیکنی که احتمالا در پایان جام ملت‌ها از رده ملی خداحافظی خواهد کرد.

بازگشت   باشو

قلعه‌نویی بالاخره برابر مهدی قایدی کوتاه آمد و بعد از مدت‌ها این بازیکن را به تیم ملی دعوت کرد. در سمت راست خط حمله، علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده گزینه‌های تیم ملی هستند اما در سمت چپ، محبی بدون جانشین بود و حالا اضافه شدن قایدی تیم را تکمیل خواهد کرد. مهدی ترابی هم البته در فهرست تیم ملی حضور دارد و دست امیر برای استفاده از نفرات در کناره‌ها باز است.

پیرمرد   بعدی   اینجاست!

بعید به نظر می‌رسید کریم انصاری‌‌‌فرد به تیم ملی دعوت شود اما این اتفاق برای جام ملت‌ها نیز رخ داد. کریم در کنار مهدی طارمی، شهریار مغانلو، سردار آزمون و رضا اسدی به تیم ملی فراخوانده شده است. اگر سردار در نهایت به این جام برسد، احتمالا از بین انصاری‌فرد، آریا یوسفی و مهدی قایدی، یک نفر از اردوی تیم ملی جدا خواهد شد.