آریا طاری

در بین همه تیم‌های اول گروه‌های مختلف لیگ قهرمانان اروپا، سخت‌ترین قرعه اروپایی به بارسا افتاد. تیمی که باید دور حذفی لیگ قهرمانان را روبه‌روی قهرمان فصل گذشته سری آ یعنی ناپولی شروع کند. درست مثل همیشه، سیتی و پپ با یک قرعه کاملا ایده‌آل مواجه شدند. رئال مادرید هم در قرعه‌کشی اصلا به دردسر نیفتاد. به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین و حساس‌ترین بازی در این مرحله، تقابل اتلتیکو و اینتر خواهد بود. جایی که سیمئونه روبه‌روی یکی از تیم‌های سابقش در دوران بازی می‌ایستد.

پورتو- آرسنال؛ با   مهدی   یا   بدون   او؟

دو مربی جاه‌طلب با دو تیم جذاب. این بازی، پتانسیل تبدیل شدن به یک دوئل پرگل و تماشایی را دارد. آرسنال فعلا صدرنشین لیگ برتر به شمار می‌رود و پورتو بعد از شکست این هفته روبه‌روی اسپورتینگ فقط با سه امتیاز اختلاف نسبت به این تیم در رده سوم جدول لیگ پرتغال دیده می‌شود. سوال بزرگ این است که آیا مهدی طارمی تا زمان برگزاری این بازی در پورتو خواهد ماند؟ او روزهای خوبی را در این تیم سپری نمی‌کند و این نیم‌فصل، آخرین شانس پورتو برای فروش این ستاره خواهد بود. اگر این اتفاق رخ ندهد، طارمی فصل آینده به عنوان بازیکن آزاد از این باشگاه جدا خواهد شد. در نتیجه بعید نیست که پورتو در نیم‌فصل و قبل از برخورد با آرسنال، تصمیم به فروش طارمی بگیرد.

ناپولی-  بارسلونا؛ تا   ابد  وقت   نداری!

این فصل برای بارسلونا خیلی خوب شروع شد اما شکست در ال‌کلاسیکو، عملا همه چیز را از این تیم گرفت. بارسا این اواخر تیم بسیار لرزانی بوده و پس از شکست روبه‌روی خیرونا و آنتورپ و البته تساوی برابر والنسیا، کاملا در بحران به سر می‌برد. ژاوی هم تا ابد برای پایان دادن به این بحران بزرگ زمان ندارد و اگر خیلی زود از لیگ قهرمانان حذف شود، آینده کاری‌اش در این تیم کاملا به خطر می‌افتد. بارسا هنوز هم مهره‌های خوبی برای بردن حریفی مثل ناپولی دارد اما تیم ماتزاری با مهاجمانی مثل اوسیمن و کواراتسخلیا، کابوس مدافعان بارسا خواهد بود. قهرمان فصل گذشته سری آ در این فصل چیز زیادی از خودش نشان نداده اما آنها می‌خواهند در همان بازی اول در ایتالیا، کار را تمام کنند و نفس بارسا را بگیرند.

بارسا هنوز هم مهره‌های خوبی برای بردن حریفی مثل ناپولی دارد اما تیم ماتزاری با مهاجمانی مثل اوسیمن و کواراتسخلیا، کابوس مدافعان بارسا خواهد بود. قهرمان فصل گذشته سری آ در این فصل چیز زیادی از خودش نشان نداده اما آنها می‌خواهند در همان بازی اول در ایتالیا، کار را تمام کنند و نفس بارسا را بگیرند

پاریس-سوسیه‌داد؛ انریکه   زیر  تیغ

سوسیه‌داد و تماشاگران جذابش در ورزشگاه، یکی از غافلگیرکننده‌ترین پدیده‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا بوده‌اند. تیمی که در گروه اینتر، صدرنشین شد و حالا در مرحله بعدی باید با پی اس جی مسابقه بدهد. امباپه و رفقا این فصل در لیگ قهرمانان ناامیدکننده ظاهر شدند و در نهایت با خوش‌شانسی محض خودشان را به این مرحله رساندند. اگر آن‌ها نتوانند روبروی سوسیه‌داد صعود کنند، به نظر می‌رسد که دوران حضور انریکه در این تیم نیز تمام خواهد شد.

اینتر-  اتلتیکومادرید؛ سلاطین   بزرگ   دفاع!

بین سال‌های 97 تا 99 میلادی، چولو سیمئونه برای اینتر بازی می‌کرد. هنوز هم خیلی‌ها باور دارند که اگر این مربی از اتلتی جدا شود، اینتر جدی‌ترین مقصد برای او به شمار خواهد رفت. چراکه سبک و فلسفه دو باشگاه تا حدود زیادی شبیه به هم است. اینتری‌ها بنیان‌گذار کاتاناچو در فوتبال بودند و اتلتیکو در سبک نوین دفاعی، پیشگام به نظر می‌رسید. این بازی نیز در نوع خودش، فوق‌العاده خواهد بود. البته که اصلا نباید انتظار داشت در این مسابقه، گل‌های زیادی رد و بدل شود. در نهایت این لحظه‌ها هستند که همه چیز را در چنین مسابقه‌ای مشخص می‌کنند.

آیندهوون-  دورتموند؛ این  برخورد  تماشایی

بازی پی‌اس‌وی آیندهوون و دورتموند در این مرحله از لیگ قهرمانان، احتمالا بسیار چشم‌نواز خواهد بود. چراکه هر دو تیم علاقه زیادی به فوتبال هجومی دارند. دورتموند با صدرنشین شدن در سخت‌ترین گروه بازی‌ها، قدرت و کلاس بازی‌اش را نشان داده و آیندهوون نیز در گروه آرسنال توانست خودش را به این مرحله برساند. شاید ذهن بیشتر هواداران فوتبال کم‌تر به سراغ این بازی برود اما بدون شک در این نبرد، لحظه‌های جذاب زیادی خلق خواهد شد.

لاتزیو-  بایرن؛ همه   نگاه‌ها   به   هری

از آخرین تجربه حضور هری کین در دور حذفی لیگ قهرمانان زمان زیادی می‌گذرد. او حالا با بایرن دوباره به این مرحله قدم گذاشته است. تیم توخل در دور گروهی فقط دو امتیاز از دست داد و حریصانه تا آخرین لحظه به دنبال پیروزی بود. لاتزیو هم که در این تورنمنت کار را با گلزنی دروازه‌بانش شروع کرده بود، این فصل در فوتبال ایتالیا عالی ظاهر نشده اما سیگارهای ساری، همیشه در اروپا رقبا را غافلگیر می‌کنند.

کپنهاگن- سیتی؛ شربت  برای  گواردیولا!

هیچ‌کس انتظار نداشت کپنهاگن اصلا از گروهش صعود کند اما تیم دانمارکی بالاتر از یونایتد و گالاتاسرای به مرحله بعدی راه پیدا کرد. تیمی که تا همین جا هم دست به شاهکار زده و روبه‌روی مدافع عنوان قهرمانی، بازی سختی خواهد داشت. سیتی در 6 بازی آخر با پپ فقط یک بار برنده شده و این موضوع حتی موجب شده گروهی از هواداران باشگاه او را هو کنند. پپ اما نقشه‌ای به جز دفاع از عنوان قهرمانی در ذهن ندارد.

لایپزیش-  رئال مادرید؛ کار  راحت   برای کارلتو

با کیفیتی که لایپزیش در دور گروهی روبه‌روی سیتی نشان داد، بعید است که رئال مادرید نیز اصلا کار سختی برای رسیدن به دور بعدی داشته باشد. تیم کارلتو حتی در روزهای مصدومیت وینیسیوس، روی دور برد مانده و این فصل نیز برای قهرمانی در لیگ قهرمانان دست به هر کاری می‌زند.