آریا رهنورد

در پایان فیفادی، بالاخره لیگ برتر دوباره از راه می‌رسد و این آخر هفته، فضای فوتبال ایران را به خودش اختصاص می‌دهد. هم پرسپولیس و هم استقلال، در همین دو روز روبه‌روی رقبای لیگ برتری‎شان قرار می‌گیرند. قرمزها با پیکان و آبی‌ها با هوادار روبه‌رو خواهند شد. به جز این دو دربی تهران، دو مسابقه دیگر هم امروز و فردا برگزار می‌شوند تا نیمی از نبردهای هفته ششم لیگ برگزار شود. هفته‌ای که به لحاظ تقویمی، بعد از هفته هفتم انجام می‌گیرد! 

پیکان-پرسپولیس؛ جوانان در قزوین

یحیی برای بازی این هفته با پیکان، با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. مرتضی پورعلی‌گنجی مصدوم شده و در این زمینه به یاسین سلمانی پیوسته است. میلاد سرلک، مهدی ترابی و وحید امیری نیز برای این مسابقه در دسترس نیستند. این یعنی پرسپولیس حداقل بین 40 تا 50 درصد از ترکیب اصلی‌اش را برای این بازی در اختیار ندارد. نفرات ملی‌‌پوشی مثل بیرانوند و کنعانی نیز کاملا خسته به نظر می‌رسند. حتی وضعیت گولسیانی نیز بعد از مساله مالیاتی روشن نیست اما باشگاه تلاش می‌کند او را به این مسابقه برساند. نبردی که باید در قزوین برگزار شود. شاید یحیی در این بازی به چند بازیکن جوان تیمش از ابتدا میدان بدهد. پیکان نیز به لحاظ میانگین سنی، یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتر به شمار می‌رود و این بازی از این نظر، جالب توجه خواهد بود. قرمزها در پنج بازی آخرشان با پیکان، چهار برد به دست آورده‌اند اما در 180 دقیقه اخیر روبه‌روی این تیم، فقط موفق به زدن یک گل شده‌اند. تیم رسول خطیبی در این فصل نشان داده که اصلا یک تیم تدافعی نیست. آنها احتمالا روبه‌روی پرسپولیس نیز شهامت زیادی به خرج می‌دهند و با ترکیبی هجومی به زمین مسابقه قدم می‌گذارند. پیکان هفته گذشته روبه‌روی استقلال خوزستان، اولین پیروزی‌اش در رقابت‌های لیگ برتر را جشن گرفت. آنها معمولا در زمینه زدن گل اول بازی، خوب به نظر می‌رسند اما برای حفظ کردن برتری‌‎شان در مسابقه، با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. بدون شک همه این نفرات این تیم انگیزه مضاعفی برای قرار گرفتن مقابل پرسپولیس در این جدال دارند.

استقلال-هوادار؛ نبرد کارکشته‌ها

عصر فردا، استقلال در آزادی صدر جدول را می‌خواهد. آنها تفاضل مشترکی با پرسپولیس دارند و امتیازهای‌شان با این حریف نیز برابر است. یک پیروزی خوب در خانه، استقلال را به تنهایی در صدر جدول لیگ برتر قرار خواهد داد. امتیاز مثبت این مسابقه برای استقلال، حضور تماشاگران این تیم در آزادی است. تماشاگران مرد و زن این بازی را نزدیک تماشا می‌کنند تا تیم نکو، طعم میزبانی واقعی در لیگ برتر را بچشد. حریف فردای استقلال، تیم محمود فکری خواهد بود. مشکلات قدیمی بین این مربی و نکو حالا تا حدود زیادی حل شده و این دو مربی کارکشته که هر دو سابقه کاپیتانی استقلال در لیگ برتر را دارند، روبه‌روی هم قرار خواهند گرفت. آخرین برخورد هوادار و استقلال در استادیوم آزادی، برخورد بسیار عجیبی بود. نبردی که با برتری 6 گله آبی‌ها همراه شد و سیدحسین حسینی نیز در آن بازی یک ضربه پنالتی را برای تیمش به گل تبدیل کرد. اتفاقی که بدون شک در بازی امروز رخ نخواهد داد. هوادار از زمان حضور در سطح اول فوتبال ایران، هرگز نتوانسته از استقلال امتیاز بگیرد. حضور پرشمار مهره‌های استقلالی در این تیم اما لحظات جذابی برای این مسابقه به وجود خواهد آورد. اگر تیم نکو امروز برنده باشد، یکی از بهترین شروع‌های تاریخ این تیم در لیگ برتر به اسم این مربی سند خواهد خورد. آنها فردا روبه‌روی تیمی به زمین می‌روند که در سه مسابقه اخیرش، حتی یک گل هم به ثمر نرسانده و فقط یک امتیاز به دست آورده است.

صنعت نفت-ملوان؛ شمال به جنوب رسید

عبدا... ویسی و مهدی تارتار، دومین نبرد امروز را در لیگ برتر برگزار خواهند کرد. تیم ویسی در این فصل فقط موفق به شکست دادن فولاد شده و در دو بازی اخیرش روبه‌روی نساجی و سپاهان، هفت گل دریافت کرده است. تیم تارتار اما بعد از شکست در دو هفته ابتدایی، از چهار بازی بعدی‌اش در لیگ برتر 10 امتیاز گرفته تا خودش را به بالای جدول رده‌بندی لیگ برساند. نفت در پنج تقابل اخیر با ملوان، هرگز برنده نبوده و حالا قصد دارد این طلسم را در خانه بشکند.

فولاد-استقلال خوزستان؛ دربی، شانس آخر پورموسوی

فولاد که اولین بازی‌اش با مربی اسپانیایی در این فصل را با برد پشت سر گذاشته، حالا باید روبه‌روی استقلال خوزستانی قرار بگیرد که در این فصل فقط یک امتیاز به دست آورده است. این دربی، شانس آخر سیروس پورموسوی روی نیمکت آبی‌های اهواز خواهد بود. اگر این تیم باز هم شکست بخورد، به احتمال زیاد این مربی کنار گذاشته می‌شود. برای فولاد هم نتیجه گرفتن در این جدال اهمیت زیادی دارد. چراکه آنها بعد از نتایج افتضاح شروع فصل، حالا باید به روند خوب‌شان وفادار بمانند.