آریا طاری

پس از 41 روز بدون حتی یک بازی رسمی، استقلال امروز دوباره وارد زمین مسابقه می‌شود تا روبه‌روی مس رفسنجان قرار بگیرد. در این دوران، ماجراهای زیادی برای استقلال اتفاق افتاد. چند بازیکن این تیم در اردوی تیم ملی بودند، چند بازیکن این تیم به بازی‌های آسیایی هانگژو رفتند و حالا بالاخره آبی‌ها برای یک شروع جدید در این فصل آماده می‌شوند. حریف این تیم هم برای مدت زیادی از جریان مسابقه دور بوده و شاید این، بزرگ‌ترین نگرانی هر دو تیم در مورد نبرد حساس و تماشایی امروز باشد.

قنات   آن‌جا   چه   می‌کرد؟

پیدا شدن یک قنات زیر استادیوم جدید مس رفسنجان، یکی از آن اتفاق‌هایی بود که خیلی هم شوکه‌کننده به نظر نمی‌رسید. هواداران فوتبال ایران دیگر به شنیدن این خبرهای عجیب در مورد ورزشگاه‌های فوتبال ایران خو گرفته‌اند. به هر حال اینکه حتی یک جانمایی ساده نیز برای ساخت ورزشگاه صورت نگرفته و بازیکنان در صورت برگزاری بازی حتی در خطر جانی قرار داشته‌اند، موضوعی نیست که به سادگی از آن گذر کنیم. به هر حال این یک اتفاق منحصربه‌فرد دیگر برای فوتبال ایران است که اجازه برگزاری بازی در استادیوم تازه‌تاسیس رفسنجان را نمی‌دهد و این مسابقه در همان ورزشگاه شماره دو مس برگزار خواهد شد.

 

استقلال   به  دنبال   صدر

آبی‌ها از چهار بازی گذشته‌شان در رقابت‌های لیگ برتر ایران، 9 امتیاز به دست آورده‌اند و اگر امروز برنده باشند، 12 امتیازی خواهند شد. در این صورت استقلال با تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتور، به صورت موقت در صدر جدول قرار می‌گیرد. نتیجه بازی سپاهان هم تاثیری روی صدرنشینی استقلال ندارد، چراکه تیم نکو از نظر امتیازی در جایگاه بالاتری دیده می‌شود. این صدرنشینی البته موقت خواهد بود. اگر استقلال امروز برنده بازی شود و فردا پرسپولیس نتواند حریفش را شکست بدهد، آن‌وقت این هفته از لیگ برتر با صدرنشینی قطعی استقلال تمام خواهد شد. در مقابل، اوضاع برای مس رفسنجان در جدول لیگ برتر، چندان جالب توجه به نظر نمی‌رسد. این تیم فصل را با دو تساوی پیاپی شروع کرد و در سومین بازی نیز، شکست عجیبی روبه‌روی شمس‌آذر قزوین داشت. مس مقابل تراکتور هم شکست خورد اما سرانجام با بردن آلومینیوم در پنجمین بازی، بالاخره طعم پیروزی در رقابت‌های لیگ برتر را چشید. اگر نارنجی‌ها امروز در خانه برنده باشند، در جدول به یک امتیازی استقلال می‌رسند.

تازه ‌وارد   آبی‌ پوش

استقلال بالاخره همه نفراتش را از اردوهای مختلف پس گرفته و با تیم کاملی راهی کرمان خواهد شد. آنها در این سفر یک ستاره تازه‌وارد هم دارند. گوستاوو بلانکو برای اولین بار در یک بازی لیگ برتری همراه تیمش خواهد بود. پروسه امضای قرارداد با این فوتبالیست آرژانتینی کمی طول کشید اما گوستاوو بالاخره برای اولین بار در فهرست استقلال برای یک بازی لیگ برتری قرار گرفته و انتظار می‌رود مسابقه امروز در کرمان را از روی نیمکت آغاز کند. به هر حال به نظر می‌رسد هر دو مربی قبل از این بازی اصرار زیادی برای مخفی نگه داشتن تیم‌شان داشته‌اند و با توجه به زمان بسیار طولانی تعطیلات، حدس زدن ترکیب دو تیم کمی دشوار به نظر می‌رسد. در نهایت باید دید ساکت و نکو با چه نقشه‌هایی این بازی هیجان‌انگیز را آغاز خواهند کرد. سیدحسین حسینی و مهرداد محمدی، شاید مهره‌های کلیدی نکو برای بازی حساس امروز هستند. دو بازیکنی که روی خط دروازه و در خط حمله، باید برای تیم‌شان تلاش کنند. در تیم مقابل هم شاید سجاد شهباززاده، بیشترین انگیزه ممکن را برای این نبرد داشته باشد. بازیکنی که فصل گذشته را بدون زدن حتی یک گل در ترکیب آبی‌های پایتخت تمام کرد.

حریف    خوش ‌یمن

مس رفسنجان از زمان حضور در لیگ برتر، تقریبا هیچ‌وقت نتوانسته یک تهدید بزرگ و جدی برای استقلال به وجود بیاورد. آبی‌های پایتخت فصل گذشته توانستند چهار امتیاز از مس بگیرند. بازی دو تیم در تهران به تساوی کشیده شد اما در کرمان، استقلال توانست این حریف را شکست بدهد. در فصل پیش از آن نیز استقلال در هر دو بازی رفت و برگشت مس را برد. این 6 امتیاز نیز تاثیر زیادی در قهرمانی آبی‌ها در پایان آن فصل گذاشت. در مجموع در پنج بازی اخیر دو تیم، استقلال سه بار برنده شده و مس هرگز طعم پیروزی را نچشیده است. به نظر می‌رسد تیم نارنجی‌پوش کرمانی، حریف خوش‌یمنی برای استقلال به حساب می‌آید.

تماشاگری   در  کار   نیست؟

با توجه به تغییر استادیوم محل برگزاری این بازی، گفته می‌شود که شاید تماشاگرها در این مسابقه حضور نداشته باشند. اتفاقی که بدون شک روی کیفیت این بازی تاثیر منفی خواهد گذاشت. اینکه در چنین مقطعی از لیگ برتر هنوز هم بعضی از نبردها در غیاب تماشاگر برگزار می‌شوند، اصلا پذیرفتنی به نظر نمی‌رسد. بدون شک اگر تماشاگران مس در این بازی حضور داشته باشند، همه چیز در مورد این نبرد دیدنی‌تر خواهد شد. بدون حضور این تماشاگرها اما اصلا بعید نیست که یک مسابقه سرد و بی‌روح را در کرمان تماشا کنیم.