بازگشت سید، تردید سرلک!

تب و تاب فصل نقل و انتقالات در فوتبال ایران حالا به اوج خودش رسیده است. این روزها خبرهای جذاب زیادی در مورد سرنوشت بازیکن‌ها به گوش می‌رسد و تصمیم‌های مهمی نیز از سوی تیم‌های مختلف گرفته شده است. بازگشت دوباره سیدحسین حسینی به استقلال، ماجرای سرباز شدن میلاد سرلک، داستان مشکلات باشگاه‌ها برای جذب سامان فلاح از پیکان و زمزمه‌های پیوستن یک ستاره ایرانی به باشگاه میلان، شایعه‌هایی هستند که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده‌اند و حرف و حدیث‌های زیادی در موردشان ایجاد شده است.

 آریا طاری

سیدحسین؛ گلری که همیشه می‌ماند! 

بعضی‌ رسانه‌ها تیتر زده‌اند که سیدحسین حسینی به استقلال برگشت. مساله مهم اما اینجاست که سیدحسین اصلا از استقلال نرفته بود که بخواهد برگردد! داستان خداحافظی‌های اینستاگرامی حسینی و پشیمان شدن او، تصمیمی است که حالا برای سومین بار تکرار شده است. استقلال در این مدت با گلرهای زیادی از جمله علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده مذاکره کرد و در نهایت تصمیم گرفت سیدحسین را نگه دارد. او به گفته خودش با قراردادی سفید در تیم مانده اما برای هواداران باشگاه، میزان آمادگی این سنگربان از قیمت قراردادش خیلی مهم‌تر به نظر می‌رسد. حسینی اواخر فصل گذشته با انتقادهای بسیار زیادی روبه‌رو شد و طرفداران آبی دیگر او را برای تیم‌شان نمی‌خواستند. باشگاه همین حالا با گلر جوان هوادار یعنی خالدآبادی نیز مذاکره کرده و بعید نیست او را نیز به خدمت بگیرد. در نتیجه به نظر می‌رسد اوضاع در استقلال برای سیدحسین چندان مطلوب نخواهد بود. با این حال او هنوز صاحب بازوبند کاپیتانی استقلال است و همچنان این شانس را دارد که نگاه‌ها را نسبت به خودش تغییر بدهد. اگر هم این اتفاق رخ نداد، باز یک وداع اینستاگرامی در کار خواهد بود و حضور دوباره در این تیم، کاری است که حسینی خیلی خوب انجامش می‌دهد‌! 

این باشگاه را سرزنش نکنید

استقلال و چند باشگاه دیگر در لیگ برتر، به دنبال امضای قرارداد با سامان فلاح هستند اما باشگاه پیکان شرایط سختی برای انتقال در نظر گرفته است. پیکان رقمی حدود 20 میلیارد تومان را به عنوان رقم رضایتنامه سامان فلاح در نظر گرفته و این مساله موجب شده برخی لب به انتقاد از این باشگاه بگشایند. اتفاقا کاری که پیکان انجام می‌دهد، به غایت درست و حرفه‌ای است. این باشگاه سال‌ها برای فوتبالیست جوانی مثل فلاح زحمت نکشیده که او را مفت و مجانی از دست بدهد. شاید این اتفاق، یک تلنگر خوب برای حرفه‌ای‌گری در فوتبال ایران باشد. باشگاه‌های دیگر نیز مثل پیکان باید با مهره‌های جوان قرارداد درازمدت امضا کنند و تنها با دریافت یک رقم خوب، این بازیکن را به فروش برسانند. دریافت رضایتنامه برای خرید بازیکن، موضوعی است که در فوتبال ایران فراموش شده اما همه جای دنیا بیشتر گردش مالی نقل و انتقالات، به همین ماجرا مربوط می‌شود. پیکان نیز باید سفت و سخت پای این ماجرا بایستد و این فوتبالیست جوان را به سادگی از دست ندهد. شاید این داستان موجب شود چند تیم دیگر نیز چنین سیاستی را در آینده در پیش بگیرند.

سرلک، سرباز می‌شود؟

به نظر می‌رسد ماجرای میلاد سرلک و خدمت سربازی، در حال تبدیل شدن به ماجرایی شبیه آن چیزی است که برای مرادمند و سیاوش یزدانی اتفاق افتاد. در چند روز گذشته، اعلام شده بود که میلاد هیچ مشکلی برای همراهی پرسپولیس ندارد اما نظام وظیفه اعلام کرده مدارک ارائه شده برای این بازیکن، فقط تا اول شهریورماه معتبر هستند. در حقیقت میلاد در شروع شهریور از نگاه نظام وظیفه سرباز خواهد بود. مشکل اینجاست که سرلک، به آخرین اردوهای تیم ملی دعوت نشده و نمی‌تواند از بند ملی‌پوش بودن تا 30 سالگی استفاده کند. مگر آن‌که او در اردوی بعدی تیم ملی حاضر باشد و پرسپولیس مدارک جدیدی در موردش ارائه کند. آن وقت سرلک اجازه خواهد داشت تا 30 سالگی به صورت عادی فوتبال بازی کند. اگر این اتفاق رخ ندهد، میلاد باید به ملوان انزلی برود. اگر این اتفاق تا قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات رخ ندهد، او تا نیم‌فصل بیرون از لیگ برتر خواهد بود.

مهدی و میلان، نزدیک‌تر از همیشه

به نظر می‌رسد فوتبال ایران باید خودش را برای یک خبر بسیار جذاب نیز آماده کند و آن پیوستن مهدی طارمی به باشگاه میلان است. ورود ایجنت سرشناس دنیای فوتبال ژرژ مندس به این پرونده، نشان می‌دهد این ماجرا کاملا جدی شده و به احتمال بسیار زیاد فوتبال ایران بعد از مدت‌ها در یکی از غول‌های دنیای فوتبال نماینده خواهد داشت. مهدی از مدتی قبل مورد توجه باشگاه میلان بوده اما باشگاه ایتالیایی هنوز بر سر مسائل مالی با پورتو به توافق نرسیده است. طارمی بازیکن مهمی برای پورتو به شمار می‌رود و این باشگاه حاضر نیست او را به سادگی از دست بدهد. با این حال اگر قرار به رفتن ستاره ایرانی به یک باشگاه بزرگ باشد، زمان این انتقال همین حالا خواهد بود. چراکه بعد از این دیگر برای چنین کاری دیر است.