آخرین بار در سومین هفته از لیگ برتر بود که استقلال ساپینتو در رده‌ای بهتر از پرسپولیس یحیی دیده می‌شد. این اتفاق برای 20 هفته متوالی رخ نداد و حالا آبی‌ها دوباره در جایگاهی بالاتر از رقیب سنتی قرار گرفتند.

با توجه به برتری نتایج رودررو به تفاضل در این فصل، سپاهان تحت هر شرایطی یک هفته دیگر نیز صدرنشین لیگ خواهد بود اما استقلال به اندازه هفت مسابقه برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش فرصت دارد. نمایش آبی‌ها روبه‌روی فولاد، نمایشی شبیه یک قهرمان بود.

آنها باز هم در اهواز عالی ظاهر شدند و با دو گل به موقع، حریف را شکست دادند. کوین یامگا ثابت کرده که در هر شرایطی می‌تواند نقش یک ناجی را برای تیم بازی کند. او فقط برای تیم پنالتی نمی‌زند و حتی وقتی در سمت راست خط دفاعی قرار می‌گیرد، این‌چنین قفل یک بازی بزرگ را برای استقلال باز می‌کند. مهدی قایدی نیز در بهترین زمان ممکن به فرم ایده‌آل رسیده است.

استقلال در نیم‌فصل دوم با این بازیکن اوج گرفته و او در اهواز، سند پیروزی تیمش را امضا کرده است. در مجموع همه چیز برای این تیم مطلوب به نظر می‌رسد. شاید تنها حسرت آنها این باشد که دیگر بازی مستقیمی با سپاهان ندارند اما باید در ادامه فصل مقابل پرسپولیس به میدان بروند.

فاصله سه امتیازی با سپاهان اصلا جبران‌نشدنی نیست و این فرم خوب استقلال می‌تواند باشگاه را تا آخرین هفته به قهرمانی امیدوار نگه دارد.

مساله مهمی که به بهبود فرم استقلال در این فصل کمک کرده، اتحاد بین بازیکنان تیم است. این را می‌شود از پاس پیمان بابایی برای مهدی قایدی متوجه شد.

در استقلال، بازیکنان اصلی و ذخیره همه برای یک هدف مبارزه می‌کنند و این درست همان چیزی است که باشگاه را به قهرمانی امیدوار نگه می‌دارد. هفته قبل بازیکنی مثل رضا میرزایی از روی نیمکت بلند شد و یک‌تنه ورق بازی را برگرداند و این هفته، بازیکنی مثل پیمان بابایی یک پاس گل بسیار مهم برای تیمش داد.

تیم ساپینتو خودش را پیدا کرده و با روحیه‌ای خوب برای یک هدف مشترک می‌جنگد. آنها در هفته‌های آینده در انتظار لغزش سپاهان خواهند بود تا شاید صدرنشینی لیگ را به دست بیاورند.

با این حال خبر بد برای این تیم تعطیلی لیگ برتر است. نبرد بعدی آبی‌ها در لیگ در سال جدید برگزار خواهد شد. یک جدال خانگی با ذوب آهن که می‌تواند این تیم را به یک برد مهم خانگی برساند.

بخش زیادی از بازی‌های باقی‌مانده استقلال در این فصل در استادیوم آزادی برگزار می‌شود. آنها با حضور هواداران‌شان شانس زیادی برای موفقیت دارند و بدون شک در این استادیوم جو سختی برای رقبا به وجود خواهند آورد. برنامه نبردهای باقی‌مانده استقلال هم بعد از شکست دادن گل گهر و فولاد در دو بازی بزرگ متوالی، دیگر آنقدر دشوار نیست.  با این برنامه، حرف زدن از قهرمانی برای تیم ریکاردو خارج از دسترس نخواهد بود. با این حال سرنوشت قهرمانی فعلا در دستان سپاهان است.