آریا رهنورد

دربی اصفهان امروز در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم، در فرم کاملا متضادی هستند. سپاهان با سریالی از بردهای متوالی به صدر جدول رسیده و اوضاع بسیار خوبی در جدول لیگ دارد اما ذوب از مدت‌ها قبل با بحران دست و پنجه نرم می‌کند و در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. با این وجود دربی‌ها همیشه جذاب و غیرقابل پیش‌بینی هستند. قبل از برگزاری این بازی‌ها نیز اصلا نباید به شرایط جدول توجه کرد. بدون شک ذوب برای این بازی، انگیزه‌های بسیار زیادی دارد. آنها خیلی خوب می‌دانند که شکست دادن سپاهان، شرایط‌شان را در جدول کاملا دگرگون خواهد کرد.

دروازه‌بانی که تسلیم نمی‌شود

شرایط سپاهان در این فصل از زمان ورود پیام نیازمند متحول شده است. پیام یکی از بهترین‌های لیگ بوده و هفته گذشته نیز برابر فولاد رویایی کار کرد. او حالا در دربی اصفهان درون دروازه تیمش قرار می‌گیرد. یک مسابقه مهم که نیازمند علاقه بسیار زیادی به کلین‌شیت کردن در آن دارد. این روزها گل زدن به او از گل زدن به هر گلر دیگری دشوارتر شده است.

ستاره‌ها برمی‌گردند

بهترین خبر ممکن برای سپاهان در آستانه این نبرد، بازگشت دو مهره کلیدی این تیم از محرومیت است. امید نورافکن و رامین رضاییان که از بهترین‌های فصل سپاهان هستند، دیدار هفته گذشته با فولاد را از دست دادند. سپاهان البته در غیاب این دو نفر نیز برنده مسابقه شد اما بدون شک بازگشت این دو بازیکن، این تیم را در دربی به مراتب قوی‌تر می‌کند. نفوذهای رامین از سمت راست و قدرت گلزنی امید در میانه زمین، نفش بسیار موثری در شکل‌گیری نمایش‌های درخشان این فصل سپاهان داشته‌اند.

تارتار و یک رکورد مهم

از زمان نشستن روی نیمکت ذوب، تارتار در دربی اصفهان بازنده نبوده است. تیم او فصل گذشته در بازی رفت برنده شد و دیدار برگشت نیز با تساوی به پایان رسید. اولین برخورد تارتار با مورایس در دربی‌ها نیز همین فصل رقم خورد. جایی که این دو مربی به نتیجه تساوی رضایت دادند. هر دو گل آن مسابقه نیز در همان نیمه اول زده شد. حفظ رکورد شکست ناپذیری روبه‌روی سپاهان، یک موفقیت بزرگ برای تارتار خواهد بود. تیم او نیم‌نگاهی نیز به برد این بازی دارد اما سپاهان این روزها به هیچ تیمی فرصت نفس کشیدن در زمین مسابقه نمی‌دهد.

دو فرم متضاد

سپاهان در چهار هفته شروع نیم‌فصل دوم، برنامه بسیار سختی داشته است. این تیم در این چهار مسابقه برابر استقلال، نساجی، گل گهر و فولاد به میدان رفته و توانسته 12 امتیاز از این چهار بازی بگیرد. بردن هر چهار بازی دشوار شروع نیم‌فصل، سپاهان را یک قدم به قهرمانی لیگ نزدیک کرده است. این در حالی است که تیم مورایس در نیم‌فصل اول این رقابت‌ها، از این چهار بازی فقط هفت امتیاز گرفته بود. شرایط سپاهان این روزها فوق‌العاده به نظر می‌رسد و آنها در زمین مسابقه کاملا مهارنشدنی هستند. زدن چهار گل به تیمی مثل گل گهر، نشان می‌دهد که سپاهان شرایط بسیار مطلوبی در این روزها دارد. تیمی که حتی فولاد جان‌سخت را نیز شکست داده تا نشان بدهد که به جز قهرمانی با هیچ چیز دیگری راضی نمی‌شود. با این وجود آنها می‌دانند که در جدول، رقبای سرسختی مثل استقلال و پرسپولیس دارند و اگر لغزش داشته باشند، به سرعت صدر را از دست خواهند داد. در مقابل ذوب از شروع نیم‌فصل دوم برنده هیچ مسابقه‌ای نبوده است. این تیم نیم‌فصل دوم را با باخت به پرسپولیس شروع کرد و سپس به تراکتور باخت. این تیم در دو هفته اخیر برابر مس رفسنجان و ملوان به تساوی رسیده و حالا دیگر شرایط امنی در جدول رده‌بندی ندارد. ذوب آرام آرام به نبرد بقا نزدیک شده و اگر روند را عوض نکند، در خطر سقوط قرار خواهد گرفت.

از دربی نفت تا برخورد مربیان عصبانی

امروز در لیگ برتر دو بازی دیگر هم برگزار می‌شود تا پرونده این هفته کاملا بسته شود. یکی از این دیدارها به برخورد دو تیم ته جدولی مربوط می‌شود. یک بازی 6 امتیازی بین نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان. تیم‌هایی که تا این هفته از لیگ تنها 11 امتیاز جمع کرده‌اند. تیمی که در این بازی شکست بخورد، شانس زیادی برای ماندن در لیگ نخواهد داشت اما تیم برنده می‌تواند به نبرد برای بقا امیدوار شود. رضا عنایتی و تیمش بعد از دو تساوی متوالی، هفته گذشته روبه‌روی استقلال شکست خوردند. این مربی امیدوار است اولین پیروزی روی نیمکت نفت مسجدسلیمان را این هفته جشن بگیرد. تاوارس و تیمش نیز از چند هفته قبل کیفیت خوبی نداشته‌اند و حالا خطر سقوط را جدی‌تر از همیشه احساس می‌کنند. مس کرمان و نساجی نیز برگزارکننده نبرد بعدی امروز هستند. هم مس و هم نساجی در هفته گذشته به تساوی رسیدند اما سرمربیان دو تیم به شدت از شرایط باشگاه ناراضی بودند و این عصبانیت را نیز پنهان نکردند. آنها در نبرد امروز به جز شکست دادن تیم حریف به چیز دیگری فکر نخواهند کرد.