آریا رهنورد

شکست دادن تیم بحران‌زده نفت برای سپاهان اصلا دشوار نبود اما درخشش دوباره رامین رضاییان در یک بازی لیگ برتری، فصل درخشان این بازیکن را ادامه داد. این مدافع کناری که با شماره غیرمتعارف 9 برای سپاهان به زمین می‌رود، باز هم یکی از موثرترین چهره‌ها در مسیر رسیدن طلایی‌ها به پیروزی بود. او خیلی خوب جایگاهش را در تیم مورایس پیدا کرده و بدون شک یکی از بهترین‌های این فصل لیگ برتر بوده است. آن هم در شرایطی که بازیکن جانشینش در ترکیب پرسپولیس، نتوانسته به این خوبی در زمین مسابقه ظاهر شود.

سپاهان در 13 مسابقه این فصل، 19 گل به ثمر رسانده و رامین رضاییان روی 6 گل این تیم تاثیر مستقیم داشته است. در حقیقت این ستاره با سه گل و سه پاس گل، روی یک سوم گل‌های این فصل باشگاه موثر بوده و این تغییری نیست که به راحتی نادیده گرفته شود. این موفقیت در حالی برای رامین به دست آمده که او از دل یک فصل کاملا ناامیدکننده راهی سپاهان شد.

اگر تنها به چند ماه قبل برگردیم، بازیکنی را می‌بینیم که در پروژه بازگشت به تیم محبوبش پرسپولیس شکست خورده و کادر فنی روی او حساب چندانی باز نمی‌کند. یحیی به سادگی هرچه تمام‌تر از رضاییان گذشت و این بازیکن را به بهانه یک مصاحبه تلویزیونی، به شدت مورد سرزنش قرار داد. او رامین را نمی‌خواست و حتی برنامه‌های فصل بعدی‌اش را با حضور دانیال اسماعیلی‌فر در سمت راست خط دفاعی بسته بود. رضاییان آن روزها به تیم ملی هم دعوت نمی‌شد و اساسا سیاه‌ترین روزهای دوران فوتبالش را پشت سر می‌گذاشت.

خیلی‌ها تصور می‌کردند جابه‌جایی رامین و دانیال، کاملا به سود پرسپولیس و به ضرر سپاهان است. مدافع راست تیم اصفهانی در فرم خوبی قرار داشت و از کیفیت بالایی برخوردار بود و رامین فاصله زیادی با دوران اوج پیدا کرده بود. حالا اما بعد از چند ماه ذهنیت‌ها در مورد این دو بازیکن کاملا عوض شده است. رامین نقش یک ستاره جذاب را در سپاهان بازی می‌کند و اساسا نقش بسیار مهمی در این تیم دارد و دانیال در پرسپولیس هرگز از سطح یک بازی متوسط فراتر نرفته است. اسماعیلی‌فر با وجود شرایط سنی بهتر نسبت به رضاییان، در این فصل نفوذهای کم‌تری داشته و اساسا انتظارها را برآورده نکرده است. رامین رضاییان اما به خوبی توانسته اوضاع را تغییر بدهد و یک فصل درخشان را در فوتبال اصفهان سپری کند. فصلی که شاید حتی او را دوباره در معرض دریافت پیشنهادهای خارجی نیز قرار بدهد.

بدون شک فرم عالی رامین در سپاهان، تاثیر کار کردن با یک مربی خوب خارجی مثل مورایس است. او زیر نظر مورایس احیا شده و به بهترین فرم رسیده است. درست همان‌طور که زمانی زیر نظر برانکو و کی‌روش نیز به یک ستاره در سمت راست خط دفاعی تبدیل شده بود.

رامین از ناامیدی و کنایه‌های مداوم فصل گذشته به سپاهان رسید و زیر نظر مربی پرتغالی، همه چیز را دوباره شروع کرد. خود او نیز انگیزه زیادی برای این اتفاق داشت و به بهترین شکل ممکن از این ماجرا استفاده کرد. او همان بازیکنی است که می‌گفتند دوران ملی‌اش دیگر تمام شده و شانسی برای همراهی ایران در جام جهانی ندارد. رضاییان در نبرد اول تیم ملی با انگلیس روی نیمکت نشست اما در بازی دوم به یک بازیکن ثابت برای تیم کی‌روش تبدیل شد و یکی از بهترین نمایش‌های فردی یک ستاره ایرانی در یک بازی از جام جهانی را داشت. او اسمش را به فهرست خلوت و افتخارآمیز گلزنان ایران در این تورنمنت اضافه کرد و در مجموع یکی از بهترین‌های تیم ملی در قطر بود.

رضاییان اجازه نداد فرصت حضور در دومین جام جهانی برایش از دست برود و از بازی با ولز یک خاطره فراموش‌نشدنی برای خودش ساخت. استارت او برای زدن گل دوم، بدون شک یک لحظه ماندگار و همیشگی است. حالا او با انگیزه و روحیه بسیار خوبی به لیگ برتر برگشته و در این رقابت هم به یک ستاره تبدیل شده است. رضاییان فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و با نفوذهای مداومش فرصت نفس کشیدن را از بازیکنان حریف می‌گیرد. او بدون شک یک ستاره کلیدی برای تیم مورایس دراین فصل بوده است.

رامین رضاییان در پایان این فصل تنها با آمار گل‌ها و پاس گل‌ها قضاوت نمی‌شود، او با سپاهان موفقیت می‌خواهد و به خوبی می‌داند که هدف بزرگ باشگاه برای این فصل قهرمانی است. سپاهان فعلا در کورس کمی از سرخابی‌ها و گل گهر عقب مانده اما هنوز شانس خوبی برای موفقیت در این فصل دارد. با این مربی و این ستاره‌ها هر نتیجه‌ای برای این تیم به جز قهرمانی یک شکست خواهد بود و همه نفرات این تیم نیز به خوبی از این ماجرا آگاه هستند. رامین به دنبال بردن جام با سپاهان است و در ادامه این فصل هر کاری خواهد کرد تا این موفقیت بزرگ را با باشگاه فعلی‌اش در فوتبال ایران جشن بگیرد.