رکورد آبی

با تساوی بدون گل مقابل پدیده، خط دفاعی استقلال برای پنجمین بازی متوالی کلین‌شیت کرد و دقایق گل نخوردن این تیم به 459 دقیقه رسید. از این زمان طولانی، 360 دقیقه مهدی رحمتی درون دروازه استقلال بوده و 99 دقیقه هم سیدحسین حسینی از دروازه محافظت کرده است. آخرین گل خورده استقلالی‌ها هفته دهم در بازی با سپاهان بود که حسین حسینی درون دروازه قرار داشت و دروازه‌اش در دقیقه 81 توسط کی‌روش استنلی باز شد. بعد از آن گل و طی پنج هفته پایانی نیم‌فصل اول، مهدی رحمتی برابر ماشین‌سازی، استقلال خوزستان، نفت آبادان و پدیده کلین‌شیت کرد و حسینی هم در تقابل با سپیدرود تنها کلین‌شیت فصل خودش را به ثبت رساند. استقلال می‌تواند در شروع نیم‌فصل دوم رکورد خودش را ارتقا بدهد.


ثلث سوم

برای اولین بار در فصل جاری پدیده مشهد در سه بازی متوالی موفق به کسب پیروزی نشد. تیم شگفتی‌ساز یحیی گل‌محمدی طی سه بازی اخیر دو تساوی و یک باخت داشته و این در حالی است که آنها تا قبل از این سه بازی از هر مسابقه به‌طور میانگین 4/2 امتیاز می‌گرفتند. اما طی سه بازی اخیر فقط دو امتیاز دشت کردند. شگفتی‌ساز لیگ هجدهم پیش از این فقط دو بازی متوالی را با تساوی به پایان برده بودند. اما این بار یک شکست (مقابل سپاهان) هم به دو تساوی ضمیمه شد و ناموفق‌ترین مقطع فصل را برای پدیده ثبت کرد. پدیده در پنج هفته اول 12 امتیاز و در پنج هفته دوم 11 امتیاز گرفت و پنج هفته سوم را با هشت امتیاز تمام کرد تا سیر نزولی این تیم از ثلث اول تا ثلث سوم نیم‌فصل کاملا به چشم بیاید. 


صعود قیمت نفت

نفت مسجدسلیمان با متوقف کردن ذوب‌آهن در فولادشهر به روند مثبتش طی هفته‌های اخیر ادامه داد. نفتی‌ها که با عبدا... ویسی فصل بدی را آغاز کرده بودند علیرضا مرزبان را جایگزین او کردند و مرزبان هم البته چند هفته‌ای طول کشید تا بتواند مسجدسلیمان را به مسیر امتیازگیری برساند. بعد از چند باخت متوالی، روزهای خوب MIS سر رسید و این تیم طی پنج هفته به سه برد و دو تساوی دست یافت. حالا نفت مسجدسلیمان پنج هفته است شکست‌ناپذیر مانده و 325 دقیقه هم دروازه خودش را بسته نگه داشته است. این اعداد برای تیم تازه‌وارد به لیگ‌برتر که طی هفته‌های آغازین در آخرین رتبه جدول قرار داشت رکوردهای خوبی محسوب می‌شوند. این تیم در پنج هفته اول سه امتیاز و در پنج هفته دوم فقط یک امتیاز گرفته بود.


خبری از برد نیست

با توقف مقابل نفت مسجدسلیمان تعداد بازی‌های بدون برد ذوب‌آهن به 10بازی رسید. از این 10 بازی بدون برد، 6 بازی سهم امید نمازی بوده و در چهار بازی اخیر هم علیرضا منصوریان روی نیمکت ذوبی‌ها نشسته است. سبزهای اصفهان طی پنج هفته ابتدایی دو پیروزی به دست آوردند اما بعد از آن هرگز به پیروزی نرسیدند. امید نمازی بعد از 6 بازی بدون برد اصفهان را ترک کرد و حالا جانشین او هم چهار هفته را در حسرت بردن سپری کرده است. 10 هفته دوری از پیروزی، بالاترین رکورد برای لیگ هجدهم است که پیش از این توسط سپیدرود و نفت مسجدسلیمان ثبت شده بود و حالا ذوب‌آهن هم با این رکورد مساوی کرده است. سپیدرود و نفت مسجدسلیمان 10 بازی ابتدای فصل را بدون برد سپری کردند و اولین برد این دو تیم در هفته یازدهم به دست آمد.