انگار مسابقات جهانی کشتی با نمایندگان ایران قهر کرده و قصد ندارد مدال طلایی به آنها هدیه بدهد. بعد از عملکرد دور از انتظار تیم کشتی آزاد در تشک بوداپست با کسب سه مدال برنز، انتظار می‌رفت فرنگی‌کاران جبران مافات کرده و آنها سکوهای مسابقات را زیر پا بیاورند. این اتفاق اما حداقل در نخستین روز از مسابقات کشتی فرنگی رخ نداد تا از چهار نماینده ایران دوباره شانس یک برنز آن هم توسط کشتی‌گیر جنجالی ایران به دست بیاید. مسلم نادری‌خادم در 55 کیلوگرم، محسن حاجی‌پور در 63 کیلوگرم، محمدعلی گرایی در 72 کیلوگرم و سعید عبدولی در 82 کیلوگرم چهار نماینده ایران در روز نخست مسابقات بودند که تنها عبدولی شانس کسب مدال برنز را برای خود دست و پا کرد. نادری‌خادم در حالی از دور مسابقات حذف شد که کادر فنی می‌توانست شانس حضور در این میدان را به کشتی‌گیر جوان‌تری بدهد تا حداقل بتواند کسب تجربه کند. گرایی هم در حالی عازم این مسابقه شد که یکی از شانس‌های اصلی ایران برای کسب مدال محسوب می‌شد. 

گرایی به تازگی طلای بازی‌های آسیایی را به دست آورده بود اما کادر فنی تصمیم گرفت تا او برای مسابقات جهانی به وزن سابقش برگردد ولی این موضوع نتیجه نداد و گرایی از دور رقابت‌ها کنار رفت. درنهایت سعید عبدولی که در انتخابی تیم ملی باز هم جنجال به پا کرد، سه مسابقه اولش را با اقتدار پیروز شد. او در چهارمین مبارزه خود برابر امره کوش دارنده مدال برنز جهان از ترکیه روی تشک رفت و در حالی که تایم نخست را چهار بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشته بود، در وقت دوم 6 امتیاز از دست داد تا باز هم عدم مدیریت کشتی که پیش از این گریبان کشتی آزاد را گرفته بود، سراغ عبدولی بیاید. 

با این حال عبدولی در یک دقیقه پایانی دست از تلاش نکشید و برای جبران نتیجه پنج بر چهار مدام حمله کرد. اما این حمله‌ها راه به جایی نبرد. در 12 ثانیه پایانی بالاخره کادر فنی دست به کار شد و به کم‌کاری حریف و ندادن امتیاز به عبدولی اعتراض کرد. اما نتیجه این اعتراض دادن یک امتیاز دیگر به رقیب عبدولی بود که البته به نظر می‌رسد این یک تصمیم کاملا سلیقه‌ای بود. درنهایت نتیجه این کشتی رفتن عبدولی به دیدار رده‌بندی را رقم زد که شب گذشته برگزار شد. در خبری دیگر از کشتی باید به نامه رسول خادم به حسن روحانی رئیس جمهور اشاره کرد. خادم که قطعا می‌داند باید پاسخگوی انتقادات زیادی باشد، پای رئیس جمهور را به میان کشید و از الان هشدارهایی برای المپیک داد. به نظر می‌رسد خادم فرار رو به جلو را انتخاب کرده است. او در حالی از مشکلات و نواقص در نامه‌اش حرف زده است که تیم‌هایش به صورت کامل و با ارز ثانویه اعزام شدند.

    

حدادی 

مربی خارجی می‌گیرد

فدراسیون دوومیدانی بالاخره با برگزاری جلسه سازمان تیم‌های ملی درباره احسان حدادی و مربی‌اش تعیین تکلیف کرد. این حلسه به به ریاست مجید کیهانی رئیس فدراسیون، اعضای سازمان و احسان حدادی پیرامون بررسی برنامه‌های آینده قهرمان پرتاب دیسک آسیا در محل فدراسیون برگزار شد. در نهایت تصمیم گرفته شد تا برای نایب قهرمان المپیک لندن مربی خارجی جذب شود اما ماساژور داخلی و اردوهای داخلی با توجه به شرایط ارزی داشته باشد. این در حالی است که فدراسیون از گوشه و کنار به حدادی پیغام رسانده بود که باید با مربی داخلی کار کند اما سرانجام این فدراسیون بود که زیر بار خواسته حدادی رفت و به مربی خارجی رضایت داد. در این بین مک ویلکنیز مربی آمریکایی حدادی در آستانه قرارداد با چین است و باید دید چالش مربی خارجی حدادی حالا چگونه برطرف می‌شود؟