با مشخص شدن تیم قهرمان منطقه شرق آسیا در لیگ قهرمانان، پرسپولیس سرانجام حریفش را در فینال این تورنمنت شناخت. از صعود پرسپولیس به فینال آسیا، زمان زیادی سپری شده و حالا اولسان هیوندای از کره جنوبی، به دیدار نهایی این رقابت‌ها رسیده است. اولسان در اوج اقتدار از مرحله گروهی این جام صعود کرد و از 18 امتیاز ممکن 16 امتیاز به دست آورد. آنها در مراحل حذفی نیز فوق‌العاده بودند اما شاید فرسایشی شدن رقابت‌ها، این تیم را کمی قبل از رسیدن به فینال خسته کرد. چراکه آبی‌ها در جریان دیدار نهایی شرق آسیا، فوق‌العاده نشان ندادند. مسابقه با برتری اولسان بر مالکیت توپ کلید خورد و این تیم در همان نیمه دوم صاحب دو موقعیت گل استثنایی شد اما مهره شماره هفت اولسان، هر دو موقعیت را به راحتی از دست داد. در شروع نیمه دوم، ویسل کوبه با یک حرکت ایستگاهی تمرین شده، به گل اول بازی دست پیدا کرد. ویسل با این گل، سوار بر بازی شد و حتی توانست گل دوم را به ثمر برساند اما با وجود تایید گل از سوی داور، کمک‌داور ویدئویی در این صحنه خطا اعلام کرد. همین شوک بزرگ کافی بود تا اولسان به بازی برگردد و کار را به تساوی بکشاند.

هرچند که این بار داور حکم به مردود شدن این گل داد. با این حال کمک‌داور ویدئویی باز هم به کمک تیم ژاپنی آمد و این گل را سالم اعلام کرد. بازی به وقت‌های اضافه رفت و در این لحظات با جذابیت بسیار زیادی دنبال شد. هر دو تیم موقعیت‌های درخشانی برای گل‌زنی به دست آوردند اما تا آخرین دقیقه، نتوانستند دروازه‌ها را باز کنند. سرانجام در دقیقه 119 روی اشتباه مهلک گلر ویسل کوبه، اولسان صاحب یک ضربه پنالتی شد و جونیور نگرئو توپ را به تور دروازه رساند تا مسابقه با برتری ژاپنی‌ها به پایان برسد. تیمی که یک بار در سال 2012 قهرمان آسیا شده، حالا برای تصاحب این جام روبه‌روی پرسپولیس قرار خواهد گرفت. آنها یک تیم فیزیکی با چند مهره درجه یک خارجی هستند و در خلق موقعیت، عالی عمل می‌کنند اما به همان نسبت نیز در دفاع شکننده به نظر می‌رسند. اگر اشتباه‌های فردی وحشتناک مهاجمان ویسل نبود، این تیم به راحتی چند گل به اولسان می‌زد. فراموش نکنید که تیم ژاپنی، آندرس اینیستا را نیز در این مسابقه در اختیار نداشت. بازیکنی که به دلیل مصدومیت، دیدار تیمش را از روی سکوها تماشا می‌کرد.

اولسان در یک سال گذشته، نایب قهرمان لیگ و جام حذفی ژاپن شده است. پرسپولیس می‌تواند سه‌گانه نایب قهرمانی این تیم را تکمیل کند اما برای بردن این تیم، پسران یحیی باید کاملا هوشیار باشند. تجربه دیدار اولسان با ویسل، نشان داد که نماینده کره به هیچ وجه یک تیم شکست‌ناپذیر نیست اما آنها به شدت حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کنند و می‌توانند از کوچک‌ترین فرصت به بهترین شکل ممکن بهره ببرند. حتی یک اشتباه کوچک روبه‌روی این حریف، ممکن است برای قرمزها گران تمام شود. حریفی که تیم بسیار خوبی است اما مهارنشدنی هم نشان نمی‌دهد.