رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه باید از دعواهای جناحی و نزاع بر سر قدرت عبور کنیم، گفت: بنده این آمادگی را دارم که به هر کس که توان و ظرفیت حل مشکلات را دارد، میدان، امکان و اختیار دهم، اما با او شرط خواهم کرد که اگر نتواند باید پاسخگو باشد.

مسعود پزشکیان روز تاسوعا همزمان با روز «بهزیستی و تامین اجتماعی» در دیدار جمعی از اعضای کانون‌های کارگری، تصریح کرد: بنده به شما وعده نمی‌دهم که همه مشکلات را حل می‌کنم، چرا که چنین کاری از همه توان و ظرفیت‌های بنده و حتی دولت نیز بزرگ‌تر است، اما به شما قول می‌دهم که بستر و هماهنگی مناسب برای مشارکت شما و بخش خصوصی و تولیدکنندگان را ایجاد و حفظ کنم تا با هم برای رفع مشکلات زیرساختی تولید و اقتصاد کشور تلاش کنیم.

پزشکیان افزود: وظیفه دولت این نیست که وارد عرصه تولید شود، بلکه باید بستر مناسب برای فعالیت‌های صنعتی، تولیدی و تجاری را فراهم کند، اما دولت وظیفه دارد که در کنار تسهیل شرایط کسب و کار، به اقشار کمتر برخوردار و فقرا توجه داشته باشد و به وضعیت آن‌ها رسیدگی کند؛ این وظیفه دولت است و این نگاه برآمده از اعتقادات ما در ضرورت تلاش برای ایجاد عدالت و توجه به وضعیت فقرا و افراد کمتر برخوردار است.

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه رسیدن به این اهداف زمان‌بر و نیازمند کمک گرفتن از همه کارشناسان، دانشگاهیان، صاحب‌نظران و متخصصان داخل و خارج از کشور است، اظهار داشت: با تمام وجود تلاش خواهیم کرد جامعه را به سمت و سویی ببریم که شایسته و برازنده مردم و تامین کننده و حافظ کرامت و حرمت آنان باشد.

رئیس جمهور منتخب همچنین در واکنش به درخواست مطرح شده در این جلسه درباره شهید محسوب شدن کسانی که حین ماموریت و خدمت فوت می‌شوند، گفت که این مسئله را پیگیری خواهد کرد تا یک قاعده و چارچوب یکسان و هماهنگ در این باره وجود داشته باشد.