بالاخره با اعلام کیوان بابادی، مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان، انتقال جواد آقایی‌پور که در طول چند روز گذشته هر روز اسمش را در خبرهای مربوط به باشگاه تازه‌ای می‌شنیدیم  قطعی شد. ستاره جوان استقلال خوزستان که ترانسفر شدنش به روسیه قطعی به نظر می‌رسید، قید حضور در فوتبال اروپا را زد تا همین جا و در اصفهان فوتبالش را ادامه دهد.

در حالی‌ که دو روز پیش و پس از کمرنگ شدن احتمال انتقال آقایی‌پور به روسیه، برخی از خبرگزاری‌ها از توافق جواد آقایی‌پور، وینگر ملی‌پوش استقلال خوزستان با استقلال خبر داده بودند اما به گفته مدیرعامل باشگاه اهوازی، این بازیکن سپاهان را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرده است.

آقایی‌پور که 25 سال دارد، می‌توانست با حضور در فوتبال اروپا از این سن مسیری را برود که بسیاری از ستاره‌های ملی‌پوش کشورمان رفتند و آینده فوتبالش را در اروپا بسازد. اما احتمالا پیشنهادهای مالی باشگاه‌های داخلی به حدی چشمگیر بود که او را مجاب کرد مسیر متفاوتی را انتخاب کند. پیشنهادهایی که احتمالا شکافنده‌ سقف‌ قراردادهای اعلام شده بوده‌اند. رقم‌های نجومی که مشخص نیست با چه متر و معیار و کارشناسی به بازیکنان پیشنهاد می‌شود؟

در رابطه با پیشنهاد استقلال تهران به بازیکن استقلال خوزستان عددی نزدیک به 80 میلیارد تومان به گوش می‌رسد. با توجه به اینکه انتخاب نهایی آقایی‌پور بازی کردن برای طلایی‌پوشان سپاهان بوده است، احتمال بالاتر بودن پیشنهاد تیم اصفهانی برای به خدمت گرفتن ستاره‌ای که به یک‌باره مورد توجه همه‌ تیم‌های بالای جدول لیگ قرار گرفت، وجود دارد.

شب سه‌شنبه مدیران باشگاه استقلال با محمدجواد آقایی‌پور قرار جلسه گذاشته و تصمیم داشتند کار استقلالی شدن این بازیکن را تمام کنند اما این بازیکن در جلسه شرکت نکرد و به جای آن به نشست با مسئولان باشگاه سپاهان رفت. مهدی آذربایجانی که دو شب قبل از آن از روسیه به ایران بازگشته بود بلافاصله با این بازیکن و مدیربرنامه‌هایش گفت‌وگو کرد و آنها را راضی کرد که سپاهان را انتخاب کنند.

یکی از مسئولان باشگاه استقلال ضمن ناراحتی از اقدام آقایی‌پور برای شرکت نکردن در نشست شب سه‌شنبه  ادعا کرد که مبلغ مناسبی را به آقایی‌پور پیشنهاد کردند ولی از آن جایی که یک باشگاه دیگر ۳۵ میلیارد تومان بیشتر به او پرداخت می‌کرد، این بازیکن به استقلال نیامد.

آقایی‌پور در فصل گذشته در 29 بازی که برای استقلال خوزستان به میدان رفت، 9 بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شد. آماری که با توجه به جایگاه تیم خوزستانی در پایان فصل و تعداد گل‌های به ثمر رسیده‌ این تیم آمار قابل توجهی محسوب می‌شود. استقلال خوزستان در فصلی که گذشت 31 گل به ثمر رساند که سهم آقایی‌پور با 9 گل زده حدودا 30 درصد تمام گل‌های تیمش بود. اما با وجود همه اینها، آمار 9 گل در 29 بازی او، ما را به میانگین گلزنی کمتر از یک گل در هر سه بازی می‌رساند. آماری که نمی‌تواند ما را به ارزش بالایی که در بازار نقل و انتقالات برای به خدمت گرفتن او مطرح می‌شد، برساند.

با فرض اینکه سپاهانی‌ها همان مبلغ پیشنهادی استقلال را به آقایی‌پور داده باشند، عدد قرارداد این بازیکن به دلار بیشتر از یک میلیون و سیصد هزار دلار خواهد بود. اتفاقی که ادامه فصل نقل و انتقالات لیگ برتر را عجیب و پیچیده می‌کند. اتفاقی که خروجی فوتبال کشورمان را از همینی که هست هم لاغرتر و کم‌رمق‌تر خواهد کرد.