شماری از کارگران پیمانکاری شاغل در پروژه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام که در پایان خرداد ماه امسال، قرارداد کاری آنها به اتمام می‌رسد، نگران وضعیت شغلی و معیشتی خود هستند.

به گزارش ایلنا، این کارگران که در پروژه ساخت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در بخش‌های اتصالات، نصب و تجهیزات و... مشغول به کار هستند، طرف قرارداد با یک شرکت پیمانکاری محسوب می‌شوند و به احتمال فراوان، با اتمام بخش‌هایی از ساخت و سازها بیکار خواهند شد.

یکی از این کارگران با بیان اینکه هنوز بخش‌های زیادی از این پروژه عمرانی ناتمام است و کارفرمای اصلی می‌تواند کارگران بیکار شده را در این بخش‌ها به کار گیرد، افزود: در پایان ماه جاری حدود ۴۰۰ کارگر بیکار خواهند شد.

به گفته وی، کارگران برای ادامه همکاری در این پتروشیمی بارها با مسئولان پتروشیمی مشکلاتشان را در میان گذاشته‌اند که هنوز نتیجه‌ای دربرنداشته است.

وی ادامه داد: همه کارگران از بومیان منطقه هستند و سابقه کار آنها بین ۵ تا ۱۰ سال است. اکثریت این کارگران متاهل و دارای زن و فرزند هستند.

او افزود: جدا از مسئولان پتروشیمی، نامه‌نگاری‌هایی با نهادهای مختلف دولتی و نظارتی در استان و نمایندگان مجلس انجام داده‌ایم اما هنوز پاسخ روشنی که نشان از پیگیری مطالباتمان داشته باشد، دریافت نکرده‌ایم.

به ادعای این کارگر، کارگران در تلاشند در صورت امکان در بخش‌های دیگر این پروژه عمرانی و سایر پروژه‌ها به کار گرفته شوند.