در روزهایی که تیم والیبال مردان در باتلاق شکست به سر می‌برد،‌ دختران زیر 18 سال کشورمان موفق شدند نخستین مدال طلای دختران رده‌های سنی والیبال ایران در مسابقات بین‌المللی را به دست بیاورند. رقابت‌های والیبال زیر ۱۸ سال دختر منطقه آسیای مرکزی (کاوا) از روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد با حضور ۶ تیم در تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شد و روز گذشته با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران روز گذشته در ششمین و آخرین دیدار خود برای دومین بار به مصاف قزاقستان رفت و با شکست مجدد این تیم با نتیجه سه بر یک به عنوان قهرمانی دست یافت. شاگردان فاطمه شعبان خمسه در ست دوم ۲۵ بر ۱۶ مغلوب شدند اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۲، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی را بالا بردند. تیم ملی زیر ۱۸ سال دختر ایران در مرحله مقدماتی نیز پنج برد برابر قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان یک و دو و قزاقستان به دست آورد تا با کسب ۱۵ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی دیدار نهایی این مسابقات شود.

مریم قاضی‌راد، هستی واحدی، سوگند بابازاده، معصومه قدمی، یسنا آهنکوب‌رو، نگار حسینی، زهرا محمدزاده، لعیا افزونی، هلیا پوررضا، یلدا جعفری و مبینا کریمی بازیکنان تیم ملی در این رقابت‌ها بودند. ستاره‌‌هایی که می‌توانند با یک برنامه‌ریزی مناسب و حرفه‌ای از سوی فدراسیون و حمایت همه‌جانبه، آینده والیبال زنان ایران را تامین کنند و در رده‌های بعدی هم دست به افتخارآفرینی‌های بیشتر بزنند. 

در پایان باید اشاره کرد که تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران نیز که خود را برای رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌کند، عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های زیر ۱۸ سال پسر آسیای مرکزی را به دست آورد.