عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: با مجموعه سیاست‌هایی که ظرف ماه‌های گذشته از سوی دولت اتخاذ شده، که البته از سوی سایر دولت‌ها هم مسبوق به سابقه بوده است، اقتصاد ایران تقریبا تعطیل شده و کارآمدی لازم را در کشور ندارد؛ به این معنا که در ایران سیاستگذاران فقط یک نمای فانتزی از اقتصاد را می‌خواهند و اصول اقتصادی را رعایت نمی‌کنند. مهمترین اصل اقتصاد بحث عرضه و تقاضا است و متاسفانه هم در عرضه و هم در تقاضا دولت ورود می‌کند.

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین، تصریح کرد: مسئله مهم بازار در کشور ما حضور و مداخله دولت است، این موضوع باید به مرور حل می‌شد و ما شاهد این بودیم که دولت از اقتصاد بیرون می‌رود. او ادامه داد: در دهه‌های گذشته این اتفاق در کشورمان افتاده و امروزه شاهد برکات آن هستیم. نمونه این وضعیت هم صنعت مخابرات است، بعد از این دولت فقط رگولاتوری در مخابرات را پیش گرفت، قیمت سیم‌کارت موبایل که در آن زمان یک میلیون تومان بود و مردم باید برای خرید آن صف می‌بستند به ۵ هزار تومان رسید.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد که هر چقدر دولت از اقتصاد بیشتر بیرون برود، سودش هم شامل مردم و هم دولت شده و حتی درآمد دولت بیشتر می‌شود، چرا که دولت در همه بنگاه‌های اقتصادی ۳۰ درصد شریک است و هر چقدر کسب‌وکارها رونق یابد، میزان سود دولت بیشتر می‌شود.

صالحی افزود: اگر دولت اجازه می‌داد بخش خصوصی انرژی را در دست بگیرد و معضل ناترازی برق را حل کند، دیگر شاهد مشکلی به نام ناترازی و کمبود نبودیم و صنایع بیشتر برق و به تبع آن بیشتر تولید، اشتغال و صادرات داشتند و درآمد دولت هم از مالیات صنایع افزایش می‌یافت.

او خاطرنشان کرد: شاهد این هستیم که تمام اصول علم اقتصاد زیر پا گذاشته می‌شود و دولت مثل گذشته می‌خواهد در همه جای اقتصاد حضور داشته باشد، این پیام منفی به بخش خصوصی و به این معناست که باید از اقتصاد بیرون برود.