دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه کاغذ با اشاره به تلاش‌ها برای بهبود وضعیت بازار کاغذ گفت: حدود 6 هزار تن کاغذ روزنامه‌ای، چاپ و تحریر از گمرک ترخیص شده که انتظار می‌رود التهاب بازار را کم کند. به گزارش ایرنا، حسین انتظامی عصر دیروز در پایان سیزدهمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: این کارگروه مصوب یکی از جلسات مرداد ماه ستاد تنظیم بازار است که با حضور همه ذی‌نفعان در موضوع کاغذ تشکیل می‌شود. وی با اشاره به حضور نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، سازمان حمایت از مصرف‌کننده، گمرک، وزارت های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین صنوف مطبوعات و چاپ و نشر در این کارگروه افزود: این کارگروه وظایف مختلفی مانند تایید ثبت سفارش‌های کاغد و نظارت بر توزیع آن را برعهده دارد و در جلسات تدابیری برای هماهنگی و هم افزایی این دستگاه‌ها و یکپارچگی اقدامات آنها انجام می‌شود.

وی خبر داد: مطابق اطلاعات به دست آمده و مطرح شده در جلسه دیروز از بخش های مختلف، حدود 3 هزار تن کاغذ روزنامه ای و همین اندازه کاغذ چاپ و تحریر ویژه نشر از گمرک ترخیص شده و ظرف روزهای آینده توسط معاونت‌های تخصصی و مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل معاونت مطبوعاتی و معاونت فرهنگی حواله‌های این محموله‌های کاغذ برای مصرف‌کنندگان صادر شود.

انتظامی ادامه داد: از این جهت التهاب بازار قابل کنترل است. همچنین آمار مرتبط با واردات کاغذ در روزها و هفته های آینده نگرانی از بابت تامین کاغذ مورد نیاز را کاهش می‌دهد.