معاون وزیر صمت عنوان کرد: شناورهایی که برای صیادی و حمل بار استفاده می‌شوند، کشتی‌رانی جمهور اسلامی ایران و مجموعه‌های دیگری که در این فضا فعالیت می‌کنند با محدودیت‌هایی مواجه هستند به طور مثال سوخت بیشتری برای به حرکت درآوردن شناورها نیاز است، وزن آنها بالا و سرعت آنها پایین است و یا به دلیل فرسودگی بالای این شناورها بیمه‌ها قبول نمی‌کنند که آنها را پوشش دهند و یا برای پوشش‌دهی وجه بیشتری را مطالبه می‌کنند. به گزارش ایلنا، فرشاد مقیمی تاکید کرد: موضوع قابل توجه در مورد ناوگان حمل‌ونقل ایران فرسودگی بالای آن است تا جایی که این فرسودگی سبب شده شماری از کسب‌وکارهای مرتبط با اقتصاد دریا مخاطره‌آمیز باشد و یا تهدیدهایی برای آن ایجاد شود.