به گفته نائب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان، افزایش وزن کامیون‌هایی که به آذربایجان بار می‌برند به بیش از ۴۰ تن برآمده از آن است که شماری از رانندگان باک کامیون خود را بزرگ می‌کنند تا گازوئیل ایران را قاچاق کنند و همچنین برخی از رانندگان برای اینکه عوارض گمرکی کمتری بدهند بار بیشتری حمل می‌کنند. به گزارش ایلنا، مهران فکری اظهار کرد: حمل و نقل بین‌المللی قوانین خود را دارد و چون ما در طول سال‌ها همواره بدون چهارچوب و به روش‌های سنتی با آذربایجان تجارت داشتیم هیچ‌گاه در قید و بند این قوانین نبودیم و حالا که محدودیت‌هایی ایجاد شده کار را تا اندازه‌ای سخت کرده و شوکی به تاجران سنتی وارد آورده است.